• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96031006359
  • خبرنگار : 71234

انتقاد یک نماینده از عملکرد وزارت خارجه

انتقاد یک نماینده از عملکرد وزارت خارجه

یک نماینده اصولگرای مجلس از عملکرد وزارت خارجه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی از مشارکت پرشور مردم در انتخابات قدردانی کرد و گفت که امیدوارم منتخبان ملت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در خدمت به مردم و پاسداری از آرمان های انقلاب موفق باشند.

وی خطاب به رییسی جمهور گفت:آقای رئیس جمهوری شما رئیس جمهور همه مردم هستید و خواهید بود، زمانی که شنیده می شود در برخی سازمان ها و ادارات نسبت به کسانی که به شما رای نداده اند بی مهری می شود، شایسته شأن دولتی که ادعای اعتدال و حقوق شهروندی را دارد، نیست.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه عنوان کرد: آقای رئیس جمهور وعده داده بودید تحریم های دیگر را بردارید، لغو تحریم های گذشته پیش کش با دیپلماسی جلوی تحریم های جدید را بگیرید.

عبادی اضافه کرد: وزارت خارجه جز در مورد برجام که دونده ظاهر شده در بقیه امور کم تحرک بوده است، در ارتباط و دیپلماسی با همسایگان موفق نبوده است، نمونه اخیرش آن چیزی است که در سفر اخیر رئیس جمهوربه منطقه اتفاق افتاد که همه نشان از نبود دیپلماسی درست توسط دولت دارد.

وی نبود رویکرد اقتصادی در سفارتخانه ها را از جمله مشکلات وزارت خارجه دانست و گفت که کسانی را به عنوان سفیر انتخاب کنید که رویکرد اقتصادی داشته باشند تا بتوانم صادرات خود را افزایش داده و با ایجاد تولید، رونق در کشور بیشتر شود.

عبادی همچنین با بیان اینکه موسسات مالی کشور به واسطه عدم نظارت بانک مرکزی دچار چالش شده اند، افزود: به دلیل بروز بحران در موسسه مالی کاسپین، مالباختانگان سرمایه خود را دور از دسترس می بینید آن ها معترضند و انتظار دارند رئیس جمهور دستور دهد تا بانک مرکزی به تعهدات خود عمل و مشکل پیش آمده را حل کند.

نماینده بیرجند با ابراز امیدواری به اجرای وعده‌های رئیس جمهور در چهارسال آینده به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره و اظهار کرد: خشکسالی کمر استان خراسان جنوبی را شکسته است، هنوز برای انتقال آب جز دادن وعده هیچ اتفاقی نیافتاده است، سهل انگاری وزیر نیرو در این زمینه مشخص است.

عبادی با انتقاد از گازرسانی به روستاهای استان خراسان جنوبی گفت: بسیاری از روستایی ها از حداقل ها برخوردار نیستند. لازم است به عشایر استان که مرزبانان بزرگ نظام هستند توجه ویژه صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha