• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96032111826
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۱ خرداد بخوانید؛

تایید صحت انتخابات شهر تهران/تذکر یک وکیل به نمایندگان/تبدیل دفتر یک نماینده به موزه و...

تایید صحت انتخابات شهر تهران/تذکر یک وکیل به نمایندگان/تبدیل دفتر یک نماینده به موزه و...

دیدار جمعی از شعرا با رهبر انقلاب، روایت فرمانده حفاظت سپاه از حوادث تروریستی تهران، درگذشت همسر آیت‌الله علم‌الهدی، گزارشی از توفیقات سپاه و وزارت اطلاعات در حادثه تروریستی تهران ، بازدید رئیس مجلس و خبرنگاران از ساختمان دفاتر نمایندگان، هشدار معاون دادستان درباره روش‌های کلاهبرداری اینترنتی، تذکر یک وکیل دادگستری به نمایندگان درباره طرح الغاء و نسخ برخی از قوانین، تبدیل دفتر نماینده الیگودرز به موزه شهدای ترور، تایید صحت انتخابات شهر تهران با اتفاق آرا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه بیست و یکم خرداد ۱۳۹۶ است.

دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با مقام معظم رهبری

جمعی از شعرا  با رهبر انقلاب دیدار کردند.در شام میلاد کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، جمعی از اهالی فرهنگ، استادان شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران از کشورهای هندوستان، افغانستان و ترکیه با مقام معظم رهبری دیدار کردند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با ابراز خرسندی از حرکت رو به رشد و پیش‌رونده شعر کشور، شعر را یک «ثروت ملی» خواندند و افزودند: از اول انقلاب، تلاش‌هایی برای جهت دادن به شعر در مسیر اهدافی غیر از اهداف انقلاب وجود داشت و این تلاش‌ها همچنان وجود دارد.

آرم سپاه.jpg

دراطلاعیه روابط عمومی سپاه حفاظت انصارالمهدی با تاکید بروحدت و یکپارچگی و لزوم تعمیق فضای امن و ایمن در جامعه ، تصریح شده است: اساسا "پشتیبانی "از اقدامات حفاظتی روسای جمهور قبل با نهاد ریاست جمهوری است.در پی انتشار خبری مبنی بر تخلیه ساختمان محافظان دکتر احمدی نژاد و طرح برخی موضوعات خلاف واقع در آن، روابط عمومی سپاه حفاظت انصار المهدی (عج) در اطلاعیه ای اعلام کرد:بعد از فرمان حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در خصوص حفاظت از شخصیت های نظام و همچنین اماکن حساس و حیاتی کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام توان این وظیفه سنگین را برعهده گرفت و با عنایات خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر (عج) تا به امروز در این زمینه شکست حفاظتی نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، معاون حقوقی رییس جمهوری در ضیافت افطار انجمن اسلامی جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: ما دوران کنونی را دوران رفاقت و همراهی برای پیشرفت کشور می‌دانیم و امیدواریم همه طرف‌ها پرونده انتخابات را ببندند و با تقویت امید در مردم، مسیر توسعه کشور را هموارتر سازند و از رسانه ملی نیز توقع داریم که با دولت و آقای روحانی مهربان‌تر رفتار کند تا مردم بتوانند خدمات دولت را از رسانه ملی بیشتر بشنوند.

همسر آیت‌الله علم‌الهدی دار فانی را وداع گفت. همسر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، صبح امروز دعوت حق را لبیک گفت.مراسم تشییع همسر  امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی فردا صبح ساعت ۱۰ از مهدیه مشهد به طرف حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

انتخابات شوراها

علیرضا رحیمی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستایی استان تهران گفت: صحت انتخابات شهر تهران با اتفاق آرا تأیید شد و از این پس هیچ شکایتی قابل قبول نخواهد بود.

در پی حادثه تروریستی در تهران

صحن مجلس

نمایندگان، به یادمان شهدای ترور در مجلس ادای احترام کردند. اولین جلسه علنی مجلس بعد از حادثه تروریستی روز چهارشنبه پارلمان، در حالی امروز برگزار می‌شود که فضای مجلس تحت الشعاع شهادت جمعی از کارمندان، نیروهای حفاظت و مراجعین قرار دارد.در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی تصاویری از شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته مجلس به چشم می‌خورد و در داخل مجلس نیز تصاویر این شهدا در بخش های مختلف نصب شده و کارمندان و نمایندگان به یادمان شهدای ترور که در راهروی مجلس قرار دارد، ادای احترام می کنند.در جلسه غیر علنی مجلس ، وزای اطلاعات و کشور حضور یافتند  و گزارشی از حادثه تروریستی روز چهارشنبه ارائه کردند. بهروز نعمتی نیز در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران گفت:طرح ایمن‌سازی مجلس از نظر حفاظتی و امنیتی به هیأت رئیسه ارائه می‌شود تا درباره آن تصمیم‌گیری کنیم. همچنین اکبر رنجبرزاده در جمع خبرنگاران گفت که طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی وزرای اطلاعات و کشور اشراف امنیتی ایجاد شده و عوامل پشت پرده حوادث تروریستی تهران تحت تعقیب هستند. در جلسه غیرعلنی امروز مجلس همچنین گزارشی از توفیقات سپاه و وزارت اطلاعات در حادثه تروریستی تهران ارایه شد. دفتر نماینده الیگودرز به موزه شهدای ترور تبدیل شد. با تصمیم هیأت رئیسه مجلس دفتر من به عنوان موزه شهدای ترور تعیین و از سوی رئیس مجلس افتتاح شد.

اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی پس از حمله مسلحانه امروز مجلس

فرمانده حفاظت سپاه ابعادی از حوادث تروریستی تهران روایت کرد. سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده - فرمانده حفاظت سپاه - شامگاه شنبه در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا که از شبکه تلویزیونی افق پخش شد به تشریح و بررسی ابعاد واقعه حمله تروریستی تهران پرداخت.

لاریجانی

علی لاریجانی بعد از جلسه غیر علنی و در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در نطق خود با تاکید بر اینکه وحدت ایجاد شده بعد از حادثه تروریستی مخدوش نشود، گفت:وحدت و همگرایی ایجاد شده بین مسئولان و ملت بعد از حادثه تروریستی را گوهری دانست که نباید تحت هیچ اقدامی مخدوش شود. لاریجانی در عین حال به مصوبه سنا در راستای اعمال تحریم های جدید علیه ایران اشاره و اظهار کرد: مجلس پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهد داد. لاریجانی همچنین توضیحاتی را درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس درباره حادثه تروریستی ارائه و بیان کرد:حساسیت این موضوع در مجلس و دولت و نیروهای مسلح جدی است. وی به  تمهیدات نیروهای مسلح برای جلوگیری از وقایع تروریستی  اشاره کرد و افزود:در جلسه امروز  توضیحاتی را ارائه کردند که نشان می‌دهد تلاش‌هایی در گذشته صورت گرفته اما تمهیداتی برای جلوگیری از این وقایع اندیشیده‌اند. همچنین رئیس مجلس از ساختمان دفاتر نمایندگان بازدید کرد.

افتتاح موزه یادمان شهدای ترور توسط رییس مجلس

حاشیه‌های اولین جلسه علنی مجلس پس از حادثه تروریستی

اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از حادثه تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته در پارلمان، صبح امروز (یکشنبه) در حالی برگزار شد که از ساعات اولیه تدابیر امنیت بیشتری اطراف ساختمان پارلمان به چشم می‌خورد. تعدادی از نیروهای انتظامی از ساعات اولیه صبح امروز در اطراف ساختمان مجلس مستقر شدند و در ورود کارمندان و خبرنگاران نیز سخت‌گیری بیشتری اعمال می‌شد. همچنین یگان حفاظت مجلس با نصب اطلاعیه‌ای به دلیل اعمال این سختگیری‌ها از مراجعین عذرخواهی کرده بود. در ادامه جمعی از خبرنگاران پارلمانی از ساختمان دفاتر نمایندگان بازدید کردند. خبرنگاران از طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمایندگان که محل استقرار تروریست‌ها بوده بازدید کردند. در حال حاضر طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمایندگان در حال بازسازی است و بخش‌هایی از دیوارهای این طبقه که در اثر شلیک گلوله مورد تخریب قرار گرفته بود ترمیم شده است.

غلامحسین غیب پرور

سردار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افطاری خانواده شهدا، با اشاره به اینکه حامیان تروریست‌ها به درستی حضور ایران در سوریه اعتراف کردند، گفت: این حرکت ددمنشانه چنان مفتضح بود که حتی حامیان این تروریست ها نیز به شکست آن اعتراف کردند و گفتند که این حرکت تروریستی، درستی حضور رزمندگان ایرانی را در سوریه اثبات کرد. یک فعال سیاسی اصلاح طلب نیز گفت:تروریسم یک آفت جهانی است و ربطی به یک قومیت،‌مذهب یا نژاد خاص ندارد.

***

وزیر خارجه قطر.jpg

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفت: با سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران دیداری نداشتم. روزنامه سعودی عکاظ مدعی شده بود که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر با سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران دیداری محرمانه داشته است و در این دیدار اتفاقات عجیبی رخ داده است.

جرائم اینترنتی

معاون دادستان درباره روش‌های کلاهبرداری اینترنتی هشدار داد. معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه یک با بیان اینکه ساده‌ترین روش برای کلاهبرداران دسترسی به کارت بانک است، گفت: قرار دادن رمز بر روی کارت و بلند گفتن رمز در پایانه‌های فروش یکی از اشتباهاتی است که اغلب افراد مرتکب می‌شوند.

یک وکیل دادگستری به نمایندگان درباره طرح الغاء و نسخ برخی از قوانینف تذکر داد.یک وکیل دادگستری گفت: در بین لیست قوانینی که با تصویب کلیات طرح الغاء و نسخ برخی از قوانین سابق از درجه اعتبار ساقط می‌شوند، قوانین مهمی وجود دارد که نسخ آنها بدون پیش‌بینی قانون جایگزین، باعث ایجاد خلاء تقنینی در خصوص آن موارد در کشور می‌شود. سیدمهدی حجتی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره کلیات طرح الغاء و نسخ برخی از قوانینی که از شهریور سال 1285 تا مهرماه 1336 از تصویب مجلس وقت گذشته‌اند، گفت: در طول بیش از یک قرن قانونگذاری قوانین در ایران، قوانین متعددی از تصویب مجالس قانونگذاری کشور گذشته است، تردیدی وجود ندارد که این قوانین باید مورد تنقیح قرار می‌گرفت و قوانینی که موضوع آنها از بین رفته و یا زمینه اجرای آنها در کشور وجود ندارند و یا در تعارض با قوانین مصوب بعدی قرار داشت، صراحتاً مورد نسخ قرار می گرفت؛ لذا از این حیث اقدام به تهیه و تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی مثبت ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha