• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96032212673
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

شبکه پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود

شبکه پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که تا هفته آینده سامانه جدید مانیتورینگ ظرفیت‌های اساتید و شبکه پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود، گفت: امور مربوط به راه‌اندازی شبکه شهر علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حال انجام است و تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مرتضی موسی‌خانی در حاشیه بازدید امروز دکتر نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از پارک علم و فناوری این دانشگاه با بیان این‌که باید بتوانیم در حوزه‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی را رقابت‌پذیر و سودآور می‌کند، فعالیت کنیم، گفت: لازمه رقابت‌پذیر و سودآور کردن دانشگاه این است که همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با یک باور و هدف مشترک در این زمینه گام برداشته و به امور دانش‌بنیان توجه جدی داشته باشند.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری با بیان اینکه در آینده نزدیک نشستی مشترک بین روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان در درجه اول و روسای واحدهای جامع در درجه دوم برگزار می شود، تاکید کرد: در این نشست مسئولان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید به لزوم فعالیت‌های دانش بنیان و حمایت از اینگونه فعالیت‌ها پی برده و در راستای پیشرفت آن کمک کنند.

ایجاد شبکه مجازی رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه شبکه مجازی رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در حال شکل گیری است، گفت: تا هفته آینده سامانه جدید مانیتورینگ ظرفیت‌های اساتید و شبکه پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود. امور مربوط به راه‌اندازی شبکه شهر علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حال انجام است و تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت پژوهشی دانشگاه، یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای دانشگاه آزاد اسلامی بود که در حال انجام است و از تمام ظرفیت‌ها برای آن استفاده کردیم.

موسی خانی با بیان اینکه باید از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنیم تا به فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان روی بیاورند، تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان که دارای سرمایه‌های انسانی ارزشمندی هستند، می‌توانند مولد اشتغال در جامعه باشند.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: امکان ورود به بازارهای جهانی برای برخی شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، البته اشتغال‌زایی این شرکت ها باید ابتدا در داخل کشور اتفاق بیفتد و پس از آن می توانند با بین‌المللی شدن، پله های رشد و ترقی را طی کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های برتر دانش‌بنیان می‌توانند در صحنه‌های جهانی و همکاری‌های بین‌المللی حضور داشته باشند، گفت: می توانیم از این راه به جذب سرمایه‌گذاری مشترک خارجی نیز دست پیدا کنیم. به همین دلیل باید بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی خود استفاده کنیم.

موسی خانی در ادامه افزود: باید در دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم استارت‌آپ‌ها را رونق داده و با یک آیین‌نامه قانونی دانشگاه آزاد اسلامی، از آنها حمایت کنیم.

دکتر موسی‌خانی با تاکید بر لزوم حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر نخبگان از کشور خارج شوند، علاوه بر خود آنها، ژن خلاق کشور را نیز از دست داده‌ایم. باید بتوانیم با حمایت از این افراد، آنها را در کشور حفظ و بستر فعالیت و پیشرفت را برای آنها فراهم کنیم.

پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد؛ اولین و بزرگترین مجموعه در دانشگاه غیردولتی

دکتر علیرضا توکلی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تاسیس پارک علم و فناوری، فعالیت‌ها و اقدامات این پارک، گفت: حدود سه سال است که پارک علم و فناوری به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه در دانشگاه غیردولتی راه‌اندازی شده است. با توجه به وجود مراکز رشد و شتاب‌دهنده در این پارک، می‌توان گفت هیچ دانشگاهی چنین زیرساخت‌هایی در اختیار ندارد.

وی در ادامه با بیان این‌که پارک های علم و فناوری خصوصی بهترین گزینه برای کمک به دولت در حوزه دانش‌بنیان هستند، گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات 10ساله 300 دانشگاه برتر دنیا مورد بررسی قرار گرفته که می‌تواند نقشه راه ما در این حوزه باشد.

توکلی با بیان اینکه مراکز رشد و شتاب دهنده را با کمک معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری فعال‌تر کرده‌ایم و برنامه‌های مشترکی با آنها خواهیم داشت، گفت: مجوز راه‌اندازی پردیس‌هایی در کل کشور دریافت شده که 8 واحد از این پردیس‌ها در آستانه راه‌اندازی هستند.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک جشنواره‌ای با هدف شناسایی نخبگان سراسر کشور برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha