• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96051106738
  • منبع : نمایندگی کردستان

/هویت جهادی، 37 سال خودباوری و بالندگی/

بهره‌مندی از توانمندی‌های جهاددانشگاهی راهی برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است

بهره‌مندی از توانمندی‌های جهاددانشگاهی راهی برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: همه بخش‌های جامعه به‌ویژه مراکز علمی و دانشگاهی، تحقیق و پژوهش بیش از هر بخش دیگری باید برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی به کمک حوزه اقتصاد بیایند.

چیا سهراب‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، تولید دانش بنیان براساس توان ملی و آموزش‌های تخصصی برای توسعه اشتغال جوانان را امری لازم و ضروری در راستای توسعه کشور دانست و اظهار کرد: اقتصاد دانش بنیان براساس فرهنگ جهادی می‌تواند شاهراهی برای رهایی کشور از بند مشکلات اقتصادی باشد.

وی با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر در کشور، افزود: این شرکت‌ها می‌توانند زیربنای مناسبی برای بهره گیری از علم در تحقق و توسعه فرهنگ جهادی و اشتغال جوانان داشته باشند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: حمایت و گسترش شرکت‌های دانش بنیان در تمامی زمینه‌های اقتصادی می‌تواند در راستای کاهش هزینه‌های تولید و رقابت با محصولات خارجی موثر باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا بهره مندی بیش از پیش از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی به عنوان سازمانی خودکفا و فناور می‌تواند موثر و کارساز باشد.

سهراب نژاد با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: همه بخش‌های جامعه به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی، تحقیق و پژوهش بیش از هر بخش دیگری باید برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی به کمک حوزه اقتصاد بیایند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان کردستان در ادامه سخنان خود در رابطه با رشد متوازن واحدها و موفقیت در تنوع بخشی به منابع درآمدی جدید توضیحاتی ارائه داد و گفت: سرمایه‌گذاری باید در بخش‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته صورت گیرد، در این شرایط منافع سرمایه‌گذاری در آن دسته از صنایع و علوم بخش‌های اقتصادی که حداکثر فایده اقتصادی‌اجتماعی را ایجاد می‌کنند، می‌تواند منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها را فراهم کند.

وی بیان کرد: استفاده از راهکارهای آموزشی و پژوهشی، در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه بهره بردن از فروش انواع خدمات و … از جمله منابع تامین مالی هستد که در سال‌های اخیر به آنها توجه بیشتری شده است.

سهراب نژاد خاطرنشان کرد: ایجاد راهکار برای افزایش منابع مالی و دستیابی به منابع پایدار از مسائلی هستند که در تامین مالی واحدهای جهاددانشگاهی باید بیشتر به آنها توجه شود تا با رشد منابع مالی، میزان درآمدها به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نهادهای جامعه نیز رشد یافته و این درآمدها در جهت غنای علمی و فرهنگی جامعه به مصرف برسند.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha