• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96051811451
  • خبرنگار : 30054

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

پیش‌قدمی بانک صادرات در نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور قابل تقدیر است

پیش‌قدمی بانک صادرات در نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور قابل تقدیر است

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور که به اتفاق فریدون همتی استاندار قزوین از طرح تولید خودرو سنگین سبز توسط شرکت ماموت دیزل بازدید می‌کرد، از تلاش‌های مدیران بانک صادرات ایران در اعطای هفت هزار و ٥٢٠ میلیارد ریال تسهیلات فروش اقساطی خودروهای سنگین، قدردانی کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک صادرات ایران، کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور که از نحوه تحویل خودروهای سنگین به متقاضیان برخوردار از تسهیلات سه هزار و ٧٦٠ میلیون ریالی این بانک بازدید می‌کرد، گفت: شرط اصلی در نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده، تأمین وجه مالی آن است چرا که امروز کمتر کسی علاقه‌مند به خرید نقدی خودرو سنگین داشته و اغلب تمایل به استفاده از فاینانس یا لیزینگ برای این منظور دارند بنابراین ورود بانک‌ها به این موضوع بسیار حائز اهمیت است تا روند نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده با سرعت بیشتری به پیش شود.

وی با اشاره به حمایت بانک صادرات ایران در این زمینه افزود: مدیران بانک صادرات ایران پیشقدم شدند و قراردادی را برای لیزینگ این خودروها با شرکت ماموت دیزل به امضا رسانند که نتیجه آن نوسازی دو هزار دستگاه از این ناوگان بود. این امر بسیار قابل ستایش است و امیدوارم که بقیه بانک‌ها نیز از این الگو تبعیت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: میزان ریسکی که بانک‌ها در این زمینه دارند به مراتب کمتر از بسیاری وام‌ها است که پرداخت می‌کنند. برای اطمینان خاطر نیز باید بگویم سازمان راهداری خود را متعهد می‌کنند که در زمینه بازگشت قسط این تسهیلات همکاری صددرصدی با بانک‌ها داشته باشد و قطعاً این کار انجام می‌شود.

در این بازدید مهرزاد فردوس مدیرعامل گروه ماموت دیزل نیز در خصوص کمک‌های بانک صادرات ایران به پروژه نوسازی خودروهای سنگین فرسوده گفت: بیش از ١٠ سال است که بخشنامه نوسازی خودروهای فرسوده صادر شده و دلیل این که تا به امروز به موفقیت نرسیده این بود که هیچ بانکی جلو نیامد و آمادگی پرداخت تسهیلات به متقاضیان را نداشت اما خوشبختانه بانک صادرات ایران در این زمینه پیشقدم شد و اینکار بزرگ را تقبل کرد و نتیجه آن چیزی است که الان شاهد آن هستیم.

وی افزود: شرکت ماموت بدون بانک صادرات ایران توان اجرای چنین پروژه بزرگی را نداشت. حامی اصلی ما در به نتیجه رسیدن این پروژه بانک صادرات ایران بود. من به نوبه خودم از این بانک تشکر می‌کنم چرا که این امر نه تنها موجب رضایت ما و متقاضیان شده بلکه باعث امنیت جاده‌ها، هوای کشور و کاهش آلودگی صوتی می‌شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: سایر بانک‌ها نیز این بانک را الگوی خود قرار دهند تا نه فقط این دو هزار دستگاه بلکه ٦٠ هزار دستگاه خودروی سنگین فرسوده از رده خارج بالای ٣٥ سال نیز نوسازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha