• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96053019045
  • منبع : نمایندگی مرکزی

کریمی: مهم تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌های نیرو و علوم است

کریمی: مهم تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌های نیرو و علوم است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم پاسخ رای اعتماد مجلس را با خدمت به مردم و رفع مشکلات بدهد.

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: کسب رای اعتماد اکثریت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم نشان از عزم مجلس در همراهی و کمک به دولت دارد و با توجه به اینکه تاکید تیم معرفی شده توسط رئیس جمهوری بر خدمت به مردم بود، مجلس نیز همراهی لازم را اعمال کرد.

وی افزود: مجلس به وزرای پیشنهادی اعتماد کرد و لازم است که وزرا و دولت دوازدهم نیز با خدمت به مردم و تلاش در جهت رفع مشکلات کشور، پاسخ مناسبی به این اعتماد بدهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نگاه فراجناحی مجلس دهم در امر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بیان کرد: نمایندگان مجلس دهم در روند بررسی و رسیدگی به صلاحیت وزرا رویکردی فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی داشتند و صرفا با مطالعه برنامه‌ها، سوابق وزرا و شناخت صلاحیت آنها افراد را تایید کردند و به آنان رای اعتماد دادند.

وی اضافه کرد: رویکرد فراجناحی مجلس در فرآیند رسیدگی به صلاحیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و وزرا نیز با چنین رویکردی مسائل کشور را دنبال کنند.

کریمی با اشاره به عدم دریافت رای اعتماد توسط وزیر نیرو گفت: یکی از دلایل عدم دریافت رای اعتماد، نظرات و رویکرد وزیر پیشنهادی به انتقال آب از استان‌های جنوبی به استان‌های دیگر بود و در این راستا نمایندگان مناطق جنوبی و مرکزی کشور که منابع اصلی آب کشور را در اختیار دارند به رویکرد وزیر پیشنهادی اعتراض داشتند و همین امر مانع کسب رای اعتماد توسط حبیب‌الله بی‌طرف شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: آنچه مهم است تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی دو وزارتخانه نیرو و علوم است و مجلس آمادگی شنیدن برنامه‌های موثر برای این دو وزارتخانه است تا روند آغاز به کار دولت دوازدهم با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۲۱:۴۴

آقای سید ضیا هاشمی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی کنند مناسب است