• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96062112076
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

موسوی‌لارگانی: وزارت خارجه به صدور بیانیه در محکومیت جنایات میانمار اکتفا نکند

موسوی‌لارگانی: وزارت خارجه به صدور بیانیه در محکومیت جنایات میانمار اکتفا نکند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای جنایات میانمار را محکوم کرد، اما نباید به این بیانیه‌ها اکتفا شود و در این روزها باید وزیر امور خارجه سفرهای زیادی را به کشورهای اسلامی انجام دهد و آن‌ها را توجیه کند تا اعتراضات به شکل دست جمعی بیان شود.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با ایسنا در باره جنایاتی که علیه مسلمانان میانمار انجام می‌شود و سکوت مجامع بین‌المللی در این زمینه اظهار داشت: امام راحل به درستی در خصوص اسرائیل فرمودند " اگر مسلمانان هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می‌برد". این سخن بیش از هر چیز نشان‌گر آن بود که مسلمانان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند و در خصوص فجایع میانمار هم باید این اتحاد عیان باشد که متأسفانه این‌گونه نیست.

وی افزود: با توجه به جنایات هولناکی که بودائیان در میانمار نسبت به مسلمانان بی‌دفاع داشتند ما شاهد بی‌تفاوتی مجامع بین‌المللی - که گاهی برای مسائل جزیی صدایشان در می‌آید- بوده‌ایم و هیچ اظهار نظری در این روزها نداشته‌اند. مجامع بین‌المللی متاسفانه دست نشانده و سرسپرده آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و انتظاری نمی‌توان از آن‌ها داشت.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در همین خصوص، تصریح کرد: اما از مسلمانان و کشورهای اسلامی انتظار داریم صدای فریاد و اعتراضشان به این جنایات بلند شود چراکه بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در جهان داریم و همه این ها اگر دست به دست هم دهند و دولت‌های اسلامی از مسلمانان حمایت کنند قطعا می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

موسوی لارگانی گفت: وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای جنایات میانمار را محکوم کرد، اما نباید به این بیانیه‌ها اکتفا شود و در این روزها باید وزیر امور خارجه سفرهای زیادی را به کشورهای اسلامی انجام دهد و آن‌ها را توجیه کند تا اعتراضات به شکل دست جمعی بیان شود. اگر این اعتراضات جنبه جهانی پیدا کند خیلی از این مسائل برطرف می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید در این خصوص هیچ کم‌کاری انجام شود. حتی وزارت خارجه خودمان هم آن فعالیت جدی که باید داشته باشد را نداشته است.

وی در خصوص انگیزه انجام چنین جنایاتی در میانمار، افزود: این یک واقعیت است که حقیقتا یک اسلام‌ستیزی جدی در کل دنیا در حال انجام است و مسلمانان را در کل جهان تحت‌فشار قرار می‌دهند. تبلیغات سویی که انجام داده اند و جنایاتی که داعشی ها به اسم اسلام کردند با این هدف انجام می‌شود که می‌خواهند بگویند اسلام دین خشونت است تا سیل گرویدن به اسلام را متوقف کنند.

موسوی لارگانی ادامه داد: مسلمانان باید بیشتر به فکر بیفتند و از مجامع بین‌المللی درخواست کنند که قطعنامه‌ای را علیه بودائیان و دولت میانمار صادر کنند و حتی نیروهایی را برای جلوگیری از قتل عام مسلمانان بفرستند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ظاهرا اسرائیل هم به دولت میانمار کمک می‌کند تا جنایت ها را علیه مسلمانان تشدید کنند. هرجایی که بدانند مسلمانی تحت‌فشار است نه تنها اسرائیل بلکه دست نشانده‌های رژیم صهیونیستی مانند عربستان هم از آن حمایت می‌کنند.

وی گفت: در حمله آمریکا به عراق، عربستان اعلام کرد که نیمی از هزینه‌های این جنگ را پرداخت می‌کند. این بیانگر این است که آل سعود دست نشانده رژیم اشغالگر قدس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha