به گزارش سرویس بازر ایسنا، بیش از ۲۰۰ شرکت و سرمایهگذار طراز اول چینی از بخشهای مختلف صنعت شامل منابع زیربنایی و ساختمانی فرا-تکنولوژیک، صنعت لاستیک و قطعات خودرو، انرژی پایدار و مدیریت ضایعات، پالایش و پتروشیمی، صنایعالکترونیک هوشمند، چاپ، بستهبندی و پلاستیک، تجهیزات علمی و محصولات بهداشتی در این نمایشگاه چهار روزه شرکت میکنند.
نمایشگاه شهرآفتاب در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده اما تاکنون چندین رویداد بینالمللی شامل نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، AMB IRAN، و ششمین نمایشگاه لوله و ابزارآلات و تجهیزات و ماشینآلات وابسته در این مرکز برگزار شده است. گشایش ایستگاه شهرآفتاب، بزرگترین ایستگاه مترو در خاورمیانه دسترسی به این محل را بسیار ساده کرده است.
نوژانراد، کمیته سازماندهیای را هدایت میکند که شامل اتاق بازرگانی بینالمللی چین «سی سی پی آی تی» است.
کیان معتمدیکیا، رییس این شرکت گفت: ایران مرکز تجاری و مالی خاورمیانه به شمار میرود و بسیاری از شرکتهای بزرگ، مراکز منطقهای و قارهای خود را در تهران مستقر کردهاند.
وی افزود: چین از روابط تجاری بلندمدت با ایران منتفع میشود. بیش از ۴۹ درصد از کل واردات ایران از کشور چین انجام میپذیرد؛ بنابراین منطقی است که شرکت نوژانراد از تولیدکنندگان چینی دعوت کند تا همکاری اقتصادی، تجاری و روابط فرهنگی بین این دو کشور را گسترش دهند.
این نمایشگاه فرصتی بینظیر برای شرکتها و کارآفرینان چینی فراهم کرده تا روابط تجاری و کاری خود را از طریق ملاقات با کارآفرینان ایرانی و جامعه تجار منطقه، در بخشهای مختلف بازرگانی توسعه دهند. حضور مجدد هفته تجارت چین در ایران مهر تائیدی بر روابط تجاری قوی ایران و چین است. همچنین این نمایشگاه راه را برای گسترش روابط کاری در چندین صنعت مختلف هموار میکند.
سازمان گمرک چین اعلام کرده است که در نیمه اول سال ۲۰۱۷، حجم مبادلات تجاری ایران و چین در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، ۳۱ درصد افزایش یافته است. سال گذشته در خلال دیدار رییسجمهور چین، شی جین پینگ، دو طرف برای افزایش تجارت در ۱۰ سال آینده به میزان ۶۰۰ میلیارد دلار به توافق رسیدند.
معتمدیکیا بیان کرد: از ایجاد فضای تجاری که مترادف با ایجاد روابط قویتر بین شرکتهای چینی و شرکتهای ایرانی که به دنبال منابعی برای محصولات و خدمات چینی هستند، استقبال میکند.
همچنین در طی برگزاری نمایشگاه، کارآفرینان ایرانی برای تعامل با همتایان چینی میتوانند در سمینارهای جانبی شرکت کرده و در خصوص بهترین روشهای انجام تجارت با همتایان چینی اطلاعات لازم را به دست آورند. جلسات B۲B نیز در خلال این نمایشگاه برگزار میشود تا شرکای بالقوه در مورد روابط تجاری آتی خود با یکدیگر گفتوگو کنند.
برای ثبت نام رایگان در این رویداد اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام
نظرات