• شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96080603338
  • خبرنگار : 71480

حاضری به ایسنا خبر داد

اعلام حمایت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها از وزیر پیشنهادی علوم

اعلام حمایت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها از وزیر پیشنهادی علوم

یک عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به جلسه این تشکل سیاسی صنفی اصلاح‌طلب با وزیر پیشنهادی علوم گفت: پس از برگزاری این جلسه، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاها تصمیم گرفت که از غلامی حمایت کند.

علی محمد حاضری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اکنون زمان آن است که با مدیریت آموزش عالی، برخوردی سیاسی نشود اظهار کرد: باید فضایی باز و آزاد برای نقد و بررسی مسائل کشور ایجاد شود. استقلال و برخورد غیرامنیتی نیاز امروز فضای آموزش عالی کشور برای بالندگی است. همه باید کمک کنند تا آموزش عالی جایگاه خود را در کشور باز یابد. ما معتقدیم  ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی، شایسته سالاری و شایسته گزینی در امر گزینش دانشجویان و به خصوص هیأت علمی، مقابله با فساد علمی باید در دستور کار وزیر علوم باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: غلامی از اعضای با سابقه  انجمن اسلامی مدرسین است و صرف نظر از بعضی انتقادهایی که در مورد عملکرد دوره  اخیر مدیریتی وی  در دانشگاه همدان وجود دارد، غلامی یک چهره علمی با سابقه و درخشان و همین طور سوابق روشن دفاع از اسلام خط امامی، خردورز و با مواضع اصلاح طلبانه است.

وی با اشاره به انتقادهایی که از گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم مطرح است خاطرنشان کرد: انتقاد به غلامی فراتر از گلایه‌مندی‌های مربوط به شخص او است. غلامی بهانه‌ای شده که گلایه‌های بعضی از طیف‌های دانشجویی و اصلاح‌طلبان  به روحانی امطرح شود.  من فکر می کنم اصل این گلایه‌مندی‌ها تا حد زیادی به حق است. به این معنا که دانشجویان و دانشگاهیان محور اصلی دفاع از آقای روحانی و جلب رأی برای ایشان بودند که این را هم آقای روحانی قبول دارند و انتظاراتشان هم به اندازه کافی معلوم است.

حاضری گفت: اما به نظر می رسد باید در این زمینه با تأملات بیشتر نگاه کرد و در شرایط فعلی در بحث انتخاب وزیر و موافقت و مخالفت با آن باید از سطح مجادلات سیاسی و رقابت های جناحی فراتر رویم و نظام آموزش عالی کشور و انتخاب مدیر برای آن را بر اساس نگاه به منافع و مصالح ملی و فراتر از نگاه جناحی ببینیم چون هرگونه در غلتیدن به رقابت‌های جناحی در امر آموزش عالی نوعی به غفلت سپردن مأموریت‌های مهمی است که نظام آموزش عالی کشور در این شرایط دارد.

وی در پایان گفت:  برای تحقق این انتظارات باید از غلامی حمایت کرد. ما می خواهیم آموزش عالی به محیطی برای تضارب آرا تبدیل شود. برای رسیدن به این هدف باید اصل آزادی و آزادگی علمی در دانشگاه به رسمیت شناخته شود. سال‌هاست بحث کرسی های آزاد اندیشی مطرح شده ولی شرایط برگزاری آن فراهم نیست. به دلیل اینکه آزاد اندیشی به شدت با حاکمیت فضاهای امنیتی بر دانشگاه‌ها مغایرت دارد. ما انتظار داریم که در این دوره مدیریت آموزش عالی، در مسیر تحقق فضای مناسب برای بحث های آزاد و تضارب آرا در مسائل کارشناسی کشور قرار بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۶ ۱۵:۵۷

حرفای جناب حاضری کاملا متینه...ظاهرا مساله همون شیفت شدن توقعات از رییس جمهور در همه امور روی وزارت علومه و البته طول کشیدن انتخاب وزیر دامن زد به برخی سوء تفاهم‌ها