• جمعه / ۱۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96081207057
  • خبرنگار : 71132

با حضور در غرفه ایسنا

اولادقباد: قانونمندکردن بورسیه‌ها از اولویت‌های وزارت علوم است

اولادقباد: قانونمندکردن بورسیه‌ها از اولویت‌های وزارت علوم است

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی قانونمند کردن بورسیه ها را از اولویت‌های وزارت علوم عنوان کرد.

فریده اولادقباد با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در گفت‌وگویی ارتباط و تعامل مستمر صنعت و دانشگاه را مهمترین اولویت وزارت علوم عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به پدیده بیکاری و بخصوص تردد فارغ التحصیلان بیکار، ما نیازمند تعامل مستمر صنعت و دانشگاه هستیم و پذیرش دانشجو نیز بر اساس نیاز جامعه صورت گیرد تا منجر به انباشت فارغ التحصیلان در رشته های خاص نشود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت تعاملات بین المللی در زمینه پژوهش و فرصت های مطالعاتی، خاطرنشان کرد: ماموریت‌گرا کردن دانشگاه ها از وظایف مهم آقای غلامی در وزارت علوم است و باید بر اساس آمایش سرزمینی به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود.

این نماینده مجلس توجه ویژه به مطالبات قانونی تشکل های دانشجویی را نیز از دیگر اولویت های وزیر علوم عنوان کرد و گفت: دانشجویان عامل پویایی جامعه هستند و اگر این پویایی را از دانشجویان بگیریم جامعه دچار مرگ فکری و عملی خواهد شد لذا ما باید از فعالیت های قانونی دانشجویان حمایت کنیم.

اولاد قباد با اشاره به اهمیت احیای کرسی های آزاداندیشی، تصریح کرد: این مساله باعث می شود دانشجو بتواند نقد کند و مسئولین هم شنوای خوبی برای نقدها باشند چرا که این موضوع منجر به خلاقیت خواهد شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانون مند کردن بورسیه ها بر اساس شرایط علمی و عملی دانشجویان را از دیگر اولویت های وزیر علوم دانست و افزود: دانشجویان انتظار دارند که ما پیگیر این موضوع باشیم و آقای غلامی باید به این مطالبه مهم توجه کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خواستار اجرای مصوبات برنامه ششم در حوزه آموزش عالی و توجه به مطالبات دانشجویان و اساتید از سوی وزیر علوم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha