• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96090804096
  • خبرنگار : 30057

چتر حمایتی صندوق نوآوری بر سر واحدهای فناور منطقه آزاد

چتر حمایتی صندوق نوآوری بر سر واحدهای فناور منطقه آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه با اشاره به اقدامات مناطق آزاد برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد گفت: به منظور ایجاد پیوند میان این واحدها با نهادهای حمایت‌کننده تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی امضاء شد.

به گزارش ایسنا دکتر مرتضی بانک امروز در نشست امضای تفاهمنامه با صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از چالش‌های کشور را عدم گسترش جامع در زمینه واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی دانست و افزود: علی رغم وجود اسناد بالادستی ولی متاسفانه در این حوزه دولت و کشور نتوانسته‌اند به اهداف و برنامه‌های مورد نظر دست یابند.

وی با اشاره به اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این صندوق با هدف کمک به فعالیت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی تشکیل شده است تا از طریق برنامه‌های حمایتی آن‌ها را به سمت توسعه فناوری هدایت کند.

بانک با اشاره به 2 هزار و 286 طرح مصوب در صندوق نوآوری و شکوفایی این اقدام را گام مثبتی در زمینه توسعه کسب و کارهای دانش بنیان دانست و افزود: در کشور 7 منطقه آزاد وجود دارد که در این مناطق شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده‌اند و توانسته‌اند 265 هزار شغل را در مناطق آزاد ایجاد کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را از اهداف اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: بر این اساس به مناطق آزاد در زمینه جذب واحدهای فناور ابلاغ شده است و بر این اساس مقرر شد تا در مدت 2 تا 3 سال اخیر اقدام به جذب واحدهای فناور کنیم که اقدامات موثری در این زمینه اجرایی شده است.

وی استقرار 261 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در مناطق آزاد را از نتایج اقدامات انجام شده در مناطق آزاد نام برد و افزود: به منظور حمایت‌های بلند مدت از واحدهای فناور باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود که به منظور ایجاد پیوند محکم‌تر میان شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌های کلان اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی کردیم.

به گفته وی، امضای این تفاهم‌نامه، گاهی جهت پیوند میان فعالیت‌های کارآفرینان منطقه آزاد با نهادهای حمایت‌کننده بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha