• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96102010930
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

چرا باید با مصوبات قانونی مشکل‌زا در وزارت علوم سبب ناکارآمدی دانشجویان شد؟

چرا باید با مصوبات قانونی مشکل‌زا در وزارت علوم سبب ناکارآمدی دانشجویان شد؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون رفع موانع تولید باید توسط دانشگاهیان مورد مطالعه قرار گیرد تا از این طریق بتوانیم مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با روسای دانشگاه‌های استان هرمزگان، با بیان این که مشکلات و پیشنهادات را در جلسه هفته آینده کمیسیون آموزش بررسی می‌کنیم، اظهار کرد: در چهار سال گذشته بسترهای مناسب قانونی برای سوق دادن دانشگاه‌ها به آموزش‌های مسئله محور و مهارتی ایجاد شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به اینکه باید به سمت آموزش مهارتی پیش رویم، گفت: آموزش میان‌رشته‌ای هم می‌تواند زمینه‌ساز راه برون‌رفت از معضلات اشتغال باشد.

وی با بیان اینکه باید قانون رفع موانع تولید توسط دانشگاهیان مطالعه شود تا بتوان از ظرفیت‌های آنان استفاده کرد، افزود: باید دانشگاه‌ها به سمتی بروند که مشکلات بنگاه‌های اقتصادی حل شده و با ایجاد اشتغال، سرمایه هم جذب شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس همچنین بیان کرد: نتایج  بحث و بررسی‌ها باعث شده تا این قانون تصویب شود اما از اینکه چرا دانشگاه‌ها در این زمینه فعال نبوده‌اند، جای تعجب دارد زیرا باید از این ظرفیت‌ها بهره برد و  از بسترهای قانونی در جهت رشد و توسعه استفاده کرد اما نیاز به ابتکار عمل و خلاقیت دارد.

زاهدی با اشاره به اینکه روی صندلی نشستن و دستور دادن راه پیشرفت دانشگاه نیست، گفت: باید نصف زمان رئیس دانشگاه در رایزنی و تعامل با سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: چرا باید با مصوبات قانونی مشکل‌زا در وزارت علوم سبب ناکارآمدی دانشجویان شد؟ چرا باید در دوره کاردانی با سخت‌گیری در جذب هیئت‌علمی سبب شویم تا شاهد ورود دریانوردان خارجی از بنگلادش باشیم و هرمزگانی‌ها همچنان پشت درب بسته باشند.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه باید در رشته‌های تحصیلی تغییر رویکرد دهیم، گفت: باید به کمیسیون آموزش مجلس ایده داده شود تا بتوانیم به خواسته‌های جامعه و دانشگاهیان پاسخ دهیم.

زاهدی در ادامه گفت: اخیرا در شورای اسلامی‌ شدن دانشگاه‌ها، بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌ها مطرح  و شاخص‌هایی ارائه شد  که این شاخص‌ها در کشوری اروپایی باید مطرح می‌شد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اسناد بالادستی و اهدافی دارد و باید بر اساس سیاست‌های خودش عمل کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: استان هرمزگان با توجه به پتانسیل مناسبی که در حوزه صنعت و بنگاه‌های اقتصادی دارد می‌توان به‌خوبی رابطه مناسبی بین دانشگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: چرا باید از ظرفیت دریا در دانشگاه‌ها به اندازه محدود استفاده شود، هرمزگان استانی دریایی است و باید از این موهبت الهی استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha