• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 96102714797
  • خبرنگار : 71418

آغاز ماراتن مدعیان بسکتبال برای رسیدن به فینال

آغاز ماراتن مدعیان بسکتبال برای رسیدن به فینال

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال از امروز شروع می‌شود اما در حساس‌ترین تقابل مهرام و پتروشیمی سری مسابقه‌ای خود را از فردا و در ماهشهر آغاز می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ لیگ برتر بسکتبال به مرحله نیمه‌نهایی رسیده و تغییرات پرحاشیه زمان این مرحله بالاخره تمام شد و از امروز جنگ تیم‌های مدعی برای رسیدن به فینال آغاز می‌شود. در یک طرف نفت آبادان و شهرداری تبریز هستند که سری مسابقه‌ای خود را از امروز و در تبریز آغاز می‌کنند و در طرف دیگر که همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرده مهرام و پتروشیمی نبرد خود را استارت می‌زنند. این نبرد بیش از آنکه تقابل مهرام و پتروشیمی باشد تقابل مهران شاهین‌طبع و مصطفی هاشمی است با اسلحه‌هایی متفاوت.

مدافع قهرمانی در خانه شروع می‌کند

پتروشیمی میزبان دو مسابقه نخست است. تغییرات انجام شده در زمان مرحله نیمه‌نهایی به سود هر دو تیم شد اما بیشتر برای ماهشهری‌ها خوب شد که بازیکن خارجی‌شان را با شرایط بهتری در اختیار دارند. در طرف دیگر مهرامی‌ها نیز بعد از رقابت دشوار با دانشگاه‌آزاد فرصتی مناسب برای استراحت کسب کردند. تقابل این دو تیم کاملا فینالی زودرس شده. شاید کسی فکر نمی‌کرد مهرام با ترکیبی از بازیکنان جوان به یک مدعی قدرتمند تبدیل شود که بتواند اولین شکست ماهشهری‌ها را در خانه‌شان رقم بزند اما این اتفاق افتاده و حالا خیلی‌ها اعتقاد دارند پتروشیمی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با اینکه امسال هم شانس اول قهرمانی است اما برابر مهرام کار ساده‌ای ندارد.

تقابل این دو تیم بیشتر نبرد مهران شاهین‌طبع و مصطفی هاشمی است. دو مربی کاربلد بسکتبال ایران که چند سالی است حتی ظاهر را هم حفظ نمی‌کنند و دست هم نمی‌دهند. تقابل دو مربی با اسحله‌هایی متفاوت. یک طرف میدان پتروشیمی است که یک جین بازیکن با تجربه دارد که در میانشان دو خارجی جدید هم اضافه شده‌اند و در طرف دیگر مهرام با دو خارجی توانمند که به خوبی خود را نشان داده‌اند و 10 بازیکن دیگر که اکثرا جوان هستند و جویای نام. روی کاغذ پتروشیمی شانس بسیار بیشتری برای پیروزی دارد و حالا هم که مورد بخشش رییس جدید فدراسیون قرار گرفته‌اند و تماشاگرانشان را در سالن خواهند داشت راحت‌تر می‌توانند کار کنند اما باید گفت که در میدان بسکتبال همه چیز فرق می‌کند و نتیجه قابل پیش‌بینی نیست.

نبرد نزدیک تبریز و نفت

تقابل دیگر مرحله نیمه‌نهایی هم بسیار حساس و نزدیک است اما در سایه مدعیان دیگر قرار گرفته‌ است. نفت آبادان نایب قهرمان دو فصل قبل ایران برای رسیدن به فینال شهرداری تبریز را پیش‌رو دارد که در هر دو مسابقه مرحله مقدماتی پیروز میدان بوده و حالا سری نیمه‌نهایی را نیز در خانه شروع می‌کند. نفت آبادان در این مسابقه فرید اصلانی را به دلیل آسیب دیدگی ندارد اما تبریزی‌ها با ترکیب کامل خود وارد میدان می‌شوند. قطعا تیم جنوبی می‌داند اگر در خانه حریف بردی کسب نکند به مشکل می‌خورد و به دنبال امتیاز در تبریز است اما میزبان با دو بردی که در دیدارهای مقدماتی داشته با اعتماد به نفس بیشتری وارد میدان می‌شود و باید دید نتیجه دو تقابل اول دو تیم چه خواهد شد.

برنامه دیدارهای نیمه‌نهایی: (مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر به صورت سه برد از پنج مسابقه است.)

نفت آبادان و شهرداری تبریز امروز و فردا دو مسابقه نخست خود را ساعت 16 در تبریز برگزار می‌کنند و مهرام و پتروشیمی فردا و جمعه دو مسابقه نخست خود را برگزار می‌کنند.

بازی دو تیم مهرام و پتروشیمی در ماهشهر است و فردا به دلیل پخش زنده از شبکه ورزش ساعت 17 شروع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha