• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96110301494
  • خبرنگار : 71560

گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره اجرای بودجه ۹۶

نقوی‌حسینی: از دولت چیزی جز انجام تکالیف قانونی در بودجه بنیه دفاعی انتظار نداریم

نقوی‌حسینی: از دولت چیزی جز انجام تکالیف قانونی در بودجه بنیه دفاعی انتظار نداریم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حوزه دفاعی کشور یکی از اولویتهای مهم هر نظام سیاسی است و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. ما از دولت محترم چیزی جز انجام تکالیف قانونی در بودجه بنیه دفاعی انتظار نداریم.

به گزارش ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در ارایه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره اجرای بودجه ۹۶، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) بیان کرد: ما همیشه تاکیدمان بر این بوده که سازمان برنامه و بودجه فقط به تکالیف قانونی خودش عمل کند و ما انتظار دیگری نداریم. پیشنهاداتی که کمیسیون امنیت ملی به کمیسیون تلفیق ارائه کرده است در چارچوب ۵ درصد قانون بوده است. جمع بندی ما این است که تاکنون در بودجه ۹۷، ۱.۵ درصد از این پنج درصد مطابق این ماده قانونی در نظر گرفته شده است که این موضوع باید توضیح داده شود. چرا که کمیسیون تلفیق این ۱.۵ درصد را نیز به صندوق توسعه ملی وصل کرده است که در واقع دستیابی به آن کار سختی است.

وی در ادامه گفت: موضوع بعدی حقوق و مزایای پرسنل لشکری کشور است. همه ما مستحضر هستیم که کارکنان حوزه لشکری کشور در ماموریت‌های سخت مرزی و تامین امنیت ملی کار سختی را انجام می دهند. نیروی انتظامی و ارتش نیز در شرایط سختی ماموریت‌ها را انجام  می‌دهند. هیچ نیروی لشکری نباید دغدغه معیشتی داشته باشد. طبق قانون نیروهای لشکری باید ۱۰ درصد مازاد بر سایر کارکنان از مزایا بهره مند شوند که برای تامین این بخش نیز در بودجه ۹۷ هیچ عددی دیده نمی شود.

وی افزود: در دنیا متناسب با تهدیداتی که کشورها با آن روبرو هستند بودجه دفاعی تنظیم می شود. بودجه دفاعی یکی از پنج ستون بودجه‌ای همه نظام‌های سیاسی است. بنابراین باید با تهدیدات تناسب داشته باشد. هم در حوزه سخت‌افزار و هم در حوزه نرم‌افزار باید دیده شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: همانطور که بنیه دفاعی مهم است، بنیه دیپلماسی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وزارت امور خارجه و کلیه نیروهای آن به ویژه ماموران ما در خارج از کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند. در حوزه عمران و بازسازی وزارتخانه‌ها ما به کمک نیاز داریم. اگر می خواهیم دیپلماسی‌مان در دنیا حرفی داشته باشد، باید این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: حوزه هسته ‌ای کشور نیز با مشکلات جدی روبرو است. همانطور که ما تکلیف قانونی کردیم، باید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای داشته باشیم. لذا نیازمند سایت هستیم. تاکنون دو سایت شروع شده و باید برای سایت های دیگر سرمایه‌گذاری شود که متاسفانه ردیفی برای آن دیده نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha