• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96111106206
  • خبرنگار : 71491

رییس دانشگاه در پاسخ به انتقادات و ابهامات مطرح‌شده:

دانشگاه هنر برای پاسخگویی و نظارت آمادگی کامل دارد

دانشگاه هنر برای پاسخگویی و نظارت آمادگی کامل دارد

رییس دانشگاه هنر انتقادات و مسائل مطرح شده از سوی برخی اساتید را سیاه‌نمایی و تخریب دانست و گفت: این انتقادات به دلیل تغییراتی که اخیرا در حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه هنر به وجود آمده است، مطرح می‌شود.

دکتر غلامرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه هنر برای پاسخگویی و نظارت آمادگی کامل دارد. 

وی اظهار کرد: این‌ها سیاه‌نمایی‌هایی است که توسط تعداد محدودی از دانشجوها و اساتیدی اتفاق می‌افتد که مشکلات شخصی دارند و آنچه گفته می‌شود صحت ندارد.

اکرمی با اشاره به اینکه دانشگاه هنر استاد اخراجی ندارد، گفت: مسائلی وجود دارد و برخی اساتید ممکن است تخلفاتی انجام داده باشند یا به برخی تعهدات خود عمل نکرده باشند و به همین جهت قراردادشان لغو شده است.

رییس دانشگاه هنر تاکید کرد: در انتقاداتی که مطرح می‌شود، راست و دروغ به هم آمیخته شده و مسئولان دانشگاه را تخریب می‌کنند. این جوسازی‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که به دلیل تغییر و تحولات رخ داده در دانشگاه، منافعشان به خطر افتاده است.

وی با اشاره به عضویت فرزند خود در هیات علمی این دانشگاه بدون داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد، اظهار کرد: رشته انیمیشن مقطع کارشناسی ندارد و اگر مقصود این است که رشته‌های مرتبط با هنر باشد، این هم موضوعیت ندارد؛ چرا که ما در هیات جذب این مساله را در مورد همه داوطلبین نادیده گرفتیم و حتی در خصوص شرط سن که وزارت علوم مطرح می‌کند ما این شرط را نیز نادیده گرفته‌ایم؛ چرا که برای ما موضوع شایستگی مطرح است و به طور مثال افرادی در سنین بالا هستند که  شایسته هستند و می‌توانند تدریس کنند و همچنین افرادی هستند که از رشته‌های دیگر آمده‌اند و شایستگی لازم را دارند و می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

رییس دانشگاه هنر ادامه داد: تغییر رشته در وزارت علوم قانون است و وقتی این قانون وجود دارد که از هر رشته به رشته دیگر می‌توان انتقال یافت، بنابراین نوعی ظلم و بی عدالتی است که دانشجویانی که تغییر رشته می‌دهند و دارای شایستگی هستند را از عضویت هیات علمی محروم کنیم، به همین دلیل این مساله در هیات جذب دانشگاه برای همه افراد حذف شده است و برای اشخاص دیگر نیز از این فرصت استفاده شده است.

اکرمی اظهار کرد: روند جذب هیات علمی در اختیار رییس دانشگاه نیست و ساز و کار خود را دارد و افرادی‌که حضور می‌یابند، باید از کانال‌های مختلف تایید صلاحیت علمی و عمومی و هیات جذب عبور کنند و رییس دانشگاه در این موارد اختیاری ندارد؛ بنابراین مطالبی که گفته می‌شود تلاش‌ های مذبوحانه‌ای است که به دلیل مسائل دیگر انجام می‌شود. 

رییس دانشگاه هنر با اشاره به اینکه انتقادات صورت گرفته از سوی برخی اساتید ریشه‌های دیگری دارد، افزود: مشکل این افراد این است که در دانشگاه جایگاه و مقبولیت ندارند. این در حالیست که اکثریت دانشگاه وضعیت ثابت و روشنی دارند.

وی در خصوص مسائل مطرح شده در رابطه با پرداخت وام  20 میلیون تومانی به فرزند خود از منابع مالی دانشگاه، گفت: این وام از منابع دانشگاه نبوده است و وام بانکی بوده است که به همه اعضای هیات علمی تعلق می‌گرفته و بالطبع شامل من نیز می‌شد که من از دریافت آن صرف نظر کردم و درخواست کردم در صورت امکان این وام به فرزندم داده شود. در این میان حق کسی پایمال نشده است.

اکرمی بیان کرد: اخیرا تغییراتی در معاونت دانشجویی انجام شده است که موجب شده برخی که منافعی در این زمینه داشته‌اند دانشجویان و کارکنان را به جوسازی تحریک کنند. در این زمینه این آمادگی را دارم که در هر مکان و دادگاهی که لازم باشد، پاسخگو باشم؛ ولی شرط این است که مسائل صادقانه مطرح شوند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه دانشگاه‌ها از نظر بودجه در مضیقه هستند و ما نیز در همین وضعیت هستیم؛ ولی با این وجود کارهای مهمی در دانشگاه انجام شده است و مسائلی که مطرح می‌شود نوعی جوسازی است و هر کس بخواهد می‌تواند از نزدیک نظارت کند که همه چیز در دانشگاه به طور اصولی و منطقی در حال انجام و حل شدن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha