• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96120100212
  • خبرنگار : 71567

مشاور عالی ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی:

ارتباط صنعت و دانشگاه یک کار تشریفاتی نیست/اساتید با سابقه اجرایی، "کارآفرینی" تدریس کنند

ارتباط صنعت و دانشگاه یک کار تشریفاتی نیست/اساتید با سابقه اجرایی، "کارآفرینی" تدریس کنند

مشاور عالی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان این که با بیان این که ارتباط صنعت و دانشگاه یک کار تشریفاتی نیست،تاکید کرد: برای جسور کردن دانشجویان باید اساتیدی در دانشگاه به کار گرفته ‌شوند که در حوزه اجرایی هم سابقه فعالیت داشته باشند؛ نباید کسانی بدون داشتن سوابق اجرایی، کارآفرینی تدریس کنند.

به گزارش ایسنا، مهندس احمد بیرانوند در اختتامیه اولین جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی که با حضور دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران و جمع کثیری از دانشجویان و محققان جوان کشور در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، درباره مسئولیت‌های اجتماعی در دانشگاه گفت: احساس می‌کنم برای جسور کردن دانشجویان باید اساتیدی در دانشگاه به کار گرفته ‌شوند که در حوزه اجرایی هم سابقه فعالیت داشته باشند. نباید کسانی با نداشتن سوابق اجرایی، کارآفرینی تدریس کنند. صرف اینکه یک نفر با مدرک تحصیلی بالاتر به دانشجویان تدریس کند، ثمری برای آنها ندارد و این در حوزه دانشگاه یک آفت است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه یک کار تشریفاتی نیست، افزود: باید برای این ارتباط برنامه‌ریزی‌های لازم با دقت صورت گیرد. کسانی که جسارت ایده‌پردازی دارند؛ وارد این حوزه می‌شوند. اکنون سازمان‌های بزرگی داریم که به ایده‌های برتر دانشجویان جایزه می‌دهند، اما در حوزه هوایی پروسه متفاوت است؛ چون در این حوزه ایده‌ها به راحتی به نتیجه نمی‌رسد و زمان‌بر است.

بیرانوند در پایان گفت: بحث تجاری‌سازی صنعت هوایی چند سالی است که از حوزه دولتی خارج شده و صنایع دانش‌بنیان توانسته‌اند این کار را انجام دهند و در واقع همین دانشجویان بودند که این اتفاق را رقم زدند. ما اگر بتوانیم حوزه تجاری‌سازی را در بین همین ایده‌ها فعال کنیم، مطمئنا در سال‌های آینده صنایع دانش‌بنیان از دانشجویان دعوت خواهند کرد و ایده‌های برتر می‌توانند بخشی از حوزه صنایع هوایی را برعهده بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha