• شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96120501918
  • خبرنگار : 71569

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد:

هیچ استادی نباید بدون طی مراحل گزینش در کلاس حضور یابد

هیچ استادی نباید بدون طی مراحل گزینش در کلاس حضور یابد

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیچ استادی نباید بدون طی مراحل گزینش در کلاس درس حضور یابد، تصریح کرد: گزینش اساتید حق‌التدریس بر عهده واحدهای استانی است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا مردانی در مراسم تکریم و معارفه مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه بخشی از اختیارات حوزه گزینش به استان‌ها تفویض خواهد شد، اظهار کرد: بازخوانی فرمان شش ماده ای حضرت امام خمینی(ره) و توجه به ویژگی های دینی، انقلابی، تعهد و شایستگی های علمی و اخلاقی از اولویت‌های مهم در گزینش اساتید است.

وی یادآور شد: در مقطع خاصی از تاریخ پرفراز و نشیب دانشگاه آزاد اسلامی قرار داریم و باید همه کمک کنیم تا این دانشگاه در مسیر تعالی خود که تاکنون طی کرده به پیش برود.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از شکل‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد گروه معارف برای ارائه واحدهای درسی معارف در راستای ارتقا شناخت و معرفت دینی دانشجویان و تأسیس و فعالیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به منظور نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و تاسیس دانشگاه‌های تربیت معلم، تربیت مدرس، دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان اقداماتی برای تربیت دانشجو و استاد در تراز انقلاب اسلامی یاد کرد.

مردانی همچنین تصویب قانون جذب اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه را به عنوان یکی از قوانین کارآمد و موثر در این حوزه برشمرد و افزود: موضوع رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی برای پاسخگویی به نیاز جوانان از دغدغه‌های مسئولان نظام در دهه‌های اخیر بود، اما به رغم ایجاد واحدهای دانشگاهی در اقصی نقاط کشور و توسعه کمی دانشگاه‌ها، توجه به اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد غفلت قرار گرفت و امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ارکان آموزشی انقلاب اسلامی باید به نیازسنجی در این حوزه بپردازد.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بازگشت دانشگاه آزاد اسلامی به آغوش انقلاب تصریح کرد: همه باید مدیریت دانشگاه را در گذر از این پیچ تاریخی یاری کنیم.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود تسریع در جذب، گزینش و تبدیل وضعیت نیروها همراه با دقت عمل را یک اصل اساسی برای هیأت‌های گزینش عنوان کرد و حفظ احترام و منزلت اساتید، توجه به جایگاه کاکنان، رعایت اخلاق حرفه‌ای و منشور اخلاقی دانشگاه را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: تشویق رفتار مومنانه و پایبندی اساتید به ارزش‌های انقلاب و نظام نیز باید مورد توجه مدیران دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مردانی در پایان با اشاره به اجرای طرح چابک سازی دانشگاه در حوزه ساختاری، گفت: بخشی از اختیارات حوزه گزینش به استان‌ها تفویض خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha