• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97020100397
  • خبرنگار : 30054

نسل آینده ساید سامسونگ

فراتر از یک یخچال

فراتر از یک یخچال

امروزه شرکت‌های پیشرو با بهره‌گیری از امکانات به‌روز خود در صدد ایجاد آشپزخانه‌های مدرن‌تر و هوشمندتر برای کاربران خود هستند. معرفی Family Hub هم از جالب‌ترین نوآوری‌های سامسونگ در این زمینه است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، فامیلی‌هاب که می‌توان آن را چیزی شبیه به اتصال خانوادگی ترجمه کرد، برای تاکید بر این نکته عرضه شد که در یک آشپزخانه مدرن، ساید سامسونگ  قرار نیست فقط یک یخچال باشد و می‌توان از آن برای بسیاری از کارها مانند برنامه‌ریزی، هماهنگ کردن قراردادهای روزانه و خرید اینترنتی استفاده کرد. فامیلی‌هاب قرار است با بهره‌گیری از اینترنت، بسیاری از قابلیت‌های کنترل هوشمند را به یخچال اضافه کرده و به مفهوم آشپزخانه هوشمند تبدیل شود. تفاوت اصلی خانه‌های هوشمند با خانه‌های معمولی این است که در خانه‌های هوشمند همه وسایل به هم متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می‌شوند و از آب‌وهوا تا دوربین‌های امنیتی، حتی اگر از خانه دور باشید برای شما قابل کنترل است.

اولین نسل فامیلی‌هاب در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و علاوه بر مدیریت محتوای یخچال و آشپزخانه، به نوعی تفریحات و غذا خوردن خانواده را هم فرماندهی می‌کرد. نسل جدیدتر با نیم نگاهی به آن چه مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دادند و با استفاده از بیکسبی و Smart Things به مراتب هوشمندتر و پیشرفته‌تر شد.

مدیریت یخچال با چشم بسته

در فامیلی‌هاب، دوربین‌های تعبیه شده در یخچال به شما امکان مشاهده تصاویر درون یخچال را روی تبلتی که روی در وجود دارد یا روی گوشی هوشمندتان، می‌دهد. به این ترتیب حتی زمانی که در یخچال بسته است، می‌توانید میزان باقی‌مانده غذاها را چک کنید. با این روش هم از باز و بسته کردن‌های متمادی یخچال جلوگیری می‌شود هم اگر برای خرید رفته‌اید می‌توانید در فروشگاه، محتوای یخچال را چک کرده و  چیزی را از قلم نیندازید. فامیلی‌هاب در مدل‌های ۲۰۱۸، دستور پخت انواع غذاها را بر اساس ترجیح اعضای خانواده، رژیم غذایی احتمالی و تاریخ انقضای مواد غذایی موجود در یخچال، به شما پیشنهاد می‌دهد.

Smart Things

نسل جدید ۲۰۱۸ فامیلی‌هاب با اکوسیستم Smart Things کار می‌کند. تخصص Smart Things در زمینه اتوماسیون خانگی است و با آن امکان کنترل و نظارت خانه از طریق صفحه فامیلی‌هاب فراهم می‌شود. به این ترتیب می‌توانید از داخل فروشگاه ببینید چه موادی در یخچال فریزر خود دارید، بدون خارج شدن از آشپزخانه دمای خانه را تنظیم کنید، در را باز کنید یا ... همه این کارها تنها با صفحه نمایشگر یخچال انجام دهید.

یخچال خانواده دوست

Family Hub در زمینه ارتباطات خانوادگی نیز بسیار قوی عمل می‌کند. این برنامه به اعضای خانواده این امکان را می‌دهد که پروفایل مخصوص خود را تنظیم و ذخیره کنند، عکس‌های خود را با هم به اشتراک بگذارند، به صورت آنی برای هم یادداشت بگذارند و حتی به تقویم روزانه هم دسترسی داشته باشند و با هم‌گام‌سازی تقویم آن از برنامه روزانه هم باخبر شوند. با ورود بیکسبی به این محصولات در سال ۲۰۱۸، سطح جدیدی از امکانات هم اضافه شد. بیکسبی صدای تک‌تک افراد را تشخیص داده و اطلاعات و ترجیحات آن‌ها را می‌داند. اگر از او بپرسید چه خبر؟ در پاسخ اخبار روز، پیش‌بینی هوا و برنامه‌های تنظیم شده در تقویم فردی که سوال پرسیده، برایش خوانده می‌شود. بیکسبی، دستیار صوتی سامسونگ می‌باشد که قادر است از طریق فرمان‌های صوتی یا حتی تصویری، اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار دهد،  قیمت ساید سامسونگ برای این مدل از ۲۰ میلیون به بالاست.

آشپزخانه، مرکز تفریحی خانه

فامیلی‌هاب، آشپزخانه شما را علاوه بر مکانی برای صرف غذا به محلی برای جمع شدن اعضای خانواده و دوستان برای خوشگذرانی تبدیل می‌کند. با پخش موسیقی و برنامه‌های تلویزیونی از طریق یخچال، هیچکس در آشپزخانه حوصله‌اش سر نمی‌رود. البته نسل جدیدتر علاوه بر دسترسی به میلیون‌ها موسیقی،  به اسپیکرهای بهتری هم مجهز شده‌اند هم‌چنین به راحتی می‌توانید آهنگ یا کلیپ دلخواه خود را روی یخچال به اشتراک بگذارید چون اپلیکیشن Smart Things  فامیلی‌هاب را به صدها دستگاه سامسونگ یا دستگاه‌های سازگار از برندهای دیگر متصل می‌کند.

سازندگان یخچال‌های هوشمند مدعی شدند که تمامی نیازهای کاربر از سرگرمی گرفته تا دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را برآورده می‌کنند که البته هنوز با این ادعا فاصله دارند. با معرفی این یخچال‌ها می‌توان دریافت که از دغدغه‌های سامسونگ در مسیر جدید محصولاتش، هوشمندسازی آن‌هاست. با توجه به اینکه این فناوری‌ها را با تناسب در گوشی‌های هوشمند پیاده می‌کند، محصولاتی متمایز را می‌توان از آن انتظار داشت و  زنبیل از موضوعاتی می‌گوید که فکر می‌کند شما دوست دارید، به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید و نظرات خود را در شبکه‌های اجتماعی با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha