• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 97020503156
  • خبرنگار : 71552

کیهانی: در بازی‌های آسیایی نگاه حمایتی نداریم/ جاکارتا من بمیرم تو بمیری نیست

کیهانی: در بازی‌های آسیایی نگاه حمایتی نداریم/ جاکارتا من بمیرم تو بمیری نیست

رییس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید که در بازی‌های آسیایی و المپیک نگاه حمایتی وجود ندارد و شایسته سالاری ملاک انتخاب ورزشکاران خواهد بود.

مجید کیهانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به این که حدنصاب‌های حضور در مسابقات جاکارتا برای دختران بسیار بالا است، آیا شانس حضور دختران در این رقابت‌ها وجود دارد  یا خیر، اظهار کرد: من بارها گفته‌ام نگاه ما جنسیتی نیست. سپیده توکلی، حسن تفتیان و یا احسان حدادی برای ما فرقی نمی‌کنند. بازی‌های آسیایی جاکارتا من بمیرم و تو بمیری نیست! باید هر ورزشکار حد نصاب را به دست بیاورد. ورزشکار باید به یک رکورد مشخص برسد و نشان دهد که شایستگی برای حضور در بازی‌های آسیایی را دارد.

رییس فدراسیون دوومیدانی در ادامه‌ گفت‌: در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در تهران برگزار شد، نگاه ما حمایتی بود. 35 مرد و 35 زن در این رقابت‌ها شرکت داده شدند. همچنین در رقابت‌های نوجوانان آسیا ما یازده پسر و 9 دختر اعزام کردیم ولی بازی‌های آسیایی جاکارتا و  المپیک نگاه حمایتی نیست و شایسته سالاری ملاک انتخاب ورزشکاران خواهد بود. رکوردی که برای زنان و مردان اعلام شده باید به دست آید. دختران تلاش خود را می‌کنند و اگر بخواهند موفق باشند باید رکورد اعلام شده را کسب کنند.

او در پاسخ به این سوال که در ثبت‌نام اولیه بازی‌های آسیایی اسامی چند نفر را اعلام کرده‌اید، گفت‌: حدود 60 – 65 نفر ثبت‌نام کردیم که حدود 20 تا 25 نفر آنها دختر بودند. همه دخترانی که یک درصد بتوانند رکورد لازم را به دست آورند ثبت‌نام شده‌اند.

کیهانی با اشاره به محدودیتی که احتمال دارد کنفدراسیون آسیا برای اعزام نفرات ایجاد کند، گفت‌: کنفدراسیون آسیا قرار است محدودیتی برای سهمیه اعلام کند. البته این هنوز کتبا به ما اعلام نشده است و تا پایان هفته‌ رسما اعلام می‌شود. می‌خواهد برای ماده‌ها تعداد مشخص کند و اگر در ماده‌ای دو نفر حضور داشته باشند ممکن است از سایر مواد نفراتی کم شود.

رییس فدراسیون دوومیدانی در خصوص انتخاب مربی برای علی ثمری، پرتابگر وزنه ایران، گفت‌: در 10 روز گذشته تمام هم و غم ما این بود که شرایط بهتری برای ثمری فراهم شود. شرایط موجود خوب بود، اما او نیاز به مسابقه و  اردوی برون مرزی داشت. اردوی برون مرزی نیاز به مربی خارجی دارد و در نهایت به این نتیجه‌ رسیدیم که باید مربی برای او انتخاب شود. به احتمال فراوان این مربی لهستانی خواهد بود و اگر نهایی شود تا دو هفته‌ دیگر او با حضور یک مربی خوب و طراز اول در خارج تمرین خواهد کرد.

کیهانی در ادامه‌ در خصوص سایر ورزشکاران، افزود: به توافق رسیده‌ایم که مقدم نیز با یک مربی بلاروسی تمرین کند. توافقات صورت گرفته است و او تا پایان هفته‌ آینده به بلاروس می‌رود. قرار است سه ماه و نیم با مربی بلاروسی تمرین کند و چند مسابقه خوب نیز داشته باشد.  تفتیان و حدادی نیز در فرانسه و آمریکا تمرین می‌کنند. بهنام شیری با یک مربی روسی تمرین می‌کند و کیوان قنبرزاده نیز در روسیه اردو زده است. خدیور و دوندگان سرعتی در کیش و توکلی با مربی خود در تهران تمرین می‌کنند و شرایط نسبتا خوب است.

او در پایان در خصوص دوندگان استقامتی نیز، گفت‌: حسین کیهانی و امیر مرادی در کرمانشاه تمرین می‌کنند. سجاد مرادی ، مربی آنها مسابقه خارجی برای آنها در نظر دارد، اما آنها اردوی خارجی نخواهند داشت. اردوی خارجی نیاز به مربی خارجی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha