• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97041307796
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران:

ایده‌های دانشجویان باید مورد توجه صنعت قرار بگیرد

ایده‌های دانشجویان باید مورد توجه صنعت قرار بگیرد

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با تاکید بر ضرورت توجه صنایع به ایده های دانشجویان گفت: برگزاری روز پروژه در دانشگاه امکان شکل گیری این ارتباط به منظور شناخت بیشتر را فراهم می کند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید نیلی احمدآبادی هدف از برگزاری "روز پروژه" را ایجاد فعالیت بیشتر و امیدوار بودن دانشجویان به کارهای خود و افزایش کیفیت فعالیت دانشجویان به واسطه ارائه ایده‌ها برای همه ذینفعان برشمرد و افزود: یکی از اهداف ما این است که با ایجاد این فضا و امکانات، درصد قابل قبولی از دانشجویان به این فکر بیفتند، تا پروژه کارشناسی خود را در مسیرها و حوزه‌هایی که امکان نوآوری همراه با ارزش اقتصادی در کشور است، تعریف کنند. این یک زیست‌بوم است و گام نخستین آن امیدواری دانشجویان به انجام این گونه فعالیت‌ها است.

به گفته وی، مسئله مهم و قابل توجه عدم آگاهی ذینفعان و جامعه از دستاوردهای دانشگاه تهران است که این خود منجر به کاهش میزان اثربخشی دانشجویان در جامعه شده است.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فوق برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا دانشجویان از ایده‌های یکدیگر با خبر شوند و هم‌چنین صنعت و علاقه‌مندان به یافته‌های علمی به آگاهی لازم در این حوزه‌ها دست یابند. امید داریم در سال‌های آتی درصد قابل توجهی از پروژه‌های کارشناسی منجر به توسعه اقتصادی کشور شود.

دکتر نیلی با بیان اینکه در دوره‌های پیشین برگزاری "روز پروژه" از صنایع مختلف حضور داشتند وهم‌چنین جوایزی را برای پایان نامه‌های برتردر نظر گرفتند، افزود: این بدان معنا است که دستاوردها و ایده‌های دانشجویان مورد توجه صنعت قرار گرفته است و در برخی از موارد حتی منجر به استخدام دانشجویان شده است. اما هنوز زیر ساخت‌های لازم برای اینکه این ایده‌ها منجر به استارت‌آپ شود، وجود ندارد که امیداریم با ایجاد مرکز نوآوری این اتفاق بیفتد.

وی با اظهار اینکه این رویداد باید به‌عنوان یک روال در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ادامه پیدا کند، از برگزاری جشنواره انتخاب پروژه‌هایی در آینده خبر داد که وارد توسعه اقتصادی کشور می‌شوند.

در ادامه دکتر مصطفی صالحی‌نسب، مسئول برگزاری سومین رویداد "روز پروژه" نیز با بیان اینکه پروژه‌های کارشناسی دانشگاه تهران و بالطبع دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر جزو پروژه‌های با کیفیت هستند، گفت: این پروژه‌ها تا قبل از برگزاری رویداد روز پروژه به‌صورت خصوصی مورد دفاع قرار می‌گرفتند و بازتاب لازم را نداشتند.

وی با عنوان اینکه برگزاری این رویداد اهدافی را به دنبال دارد؛ آگاهی صنعت و ذینفعان از دستاوردها و ایده‌های دانشکده، تشویق پروژه‌های برتر و اصلاح پروژه‌های ضعیف را از جمله اهداف برگزاری "روز پروژه" توصیف کرد.

دکتر صالحی‌نسب خاطر نشان کرد: هدف آتی این رویداد تعریف کاربردی پروژه‌ها و تعریف آنها از طرف صنعت است. تا این پروژه‌ها توسط چندین دانشجو انجام و به رقابت گذاشته شوند.در حال حاضر پروژه‌هایی هستند که حامی صنعتی دارند، اما برنامه مدونی برای آنها وجود ندارد.

مسئول برگزاری سومین رویداد "روز پروژه" در پایان تصریح کرد: دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در ۹ گرایش الکترونیک، بیوالکترونیک، سخت‌افزار، نرم‌افزار، آی تی، کنترل، قدرت، سیستم‌های دیجیتال و مخابرات در این رویداد با ارائه پوستر شرکت کرده‌اند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در پایان این رویداد که به‌منظورتسهیل آگاهی ذینفعان از دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دانش‌آموختگان آن و هم‌چنین گسترش تعامل دوسویه با کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، فناوران و فعالان صنعتی برتر کشور در راستای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد، پروژه‌های برتر معرفی شدند و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha