• دوشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97042513648
  • خبرنگار : 71511

با اشاره به دستور رهبری برای تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات

صوفی:مدیریت واحد در مبارزه اقتصادی راه برون رفت از مشکلات فعلی است

صوفی:مدیریت واحد در مبارزه اقتصادی راه برون رفت از مشکلات فعلی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آمریکا صراحتا اعلام کرده که علیه ایران جنگ اقتصادی به راه انداخته است؛ مقام معظم رهبری دستور داده اندکه همه مسئولین و نهادها به کمک تیم اقتصادی دولت بیایند. حضور دو قوه دیگر کنار قوه مجریه در جبهه جنگ اقتصادی می تواند ما را به پیروزی برساند.

علی صوفی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: موضوعی در عرصه سیاست میان سیاستمداران و یا شاید حتی خود  دولتی‌ها مطرح است تحت عنوان دولت موازی . این تیم (دولت در سایه)در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی فعال هستند و می‌توانند چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی اثر گذار باشند.

 وی ادامه داد:‌ اگر این تیم (دولت در سایه )با دولت همراه نباشد و بدتر از آن اینکه بخواهند با دولت مقابله کنند با منابع سرشار و بالایی که در اختیار دارند می توانند در کار دولت اصلی اختلال ایجاد کنند.

صوفی در تصریح گفته‌های خود خاطر نشان کرد: آنها (دولت در سایه)یا مالیات نمی‌دهند با به طور کلی از مالیات دادن معاف هستند یا از مسیرهای که تحت کنترل دولت نبوده است کالا وارد کشور می‌کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: این‌ جریان‌ منابع اقتصادی زیادی دارد و می‌تواند به دولت کمک کند. دولت می‌تواند همکاری‌ اینها را به خود  جلب کند در نتیجه می‌توانند به یکدگیر کمک کنند؛ چرا که الان دیگر بحث سیاسی میان دولت‌ها مطرح نیست، بلکه منافع ملی و کل نظام مطرح است.

صوفی گفت: خوب است همه  در مقابل این جنگ اقتصادی که آمریکا در برابر ایران پیش گرفته است بایستند چراکه ْآمریکا صراحتا اعلاام کرده است که از این طریق می خواهد ایران را به زانو در بیاورد. این جنگ اقتصادی تمام  ارکان نظام را به چالش می کشد بنابر این طبیعی است که تمام نهادها و سازمان‌ها باید دستورات رهبری مبنی بر حمایت از تیم اقتصادی دولت را جدی بگیرند و یک جبهه واحدی را علیه دشمنان خارجی ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطر نشان کرد که هماهنگی تمام گروه‌های سیاسی در ایران می تواند نقشه‌های آمریکا  مبنی بر شکست اقتصاد ایران را از  بین ببرد.

صوفی سپس با اشاره به ضرورت همکاری سه قوه برای گذر از شرایط فعلی گفت: دو قوه دیگر می‌توانند کمک‌های شایانی به قوه مجریه در اجرای سیاست‌ها داشته باشند. ­این  فرمان و دستور مقام معظم رهبری که هماهنگ کننده سه قوه هستند برای همه مسئولین لازم الاجرا است. فراموش نکنیم که ایجاد یک مدیریت واحد در مبارزه اقتصادی راه برون رفت از مشکلات فعلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha