• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97061105639
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد مطرح کرد

بیشترین علت مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره چیست؟

بیشترین علت مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره چیست؟

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: براساس مطالعات صورت گرفته برنامه‌ریزی تحصیلی، دغدغه اصلی دانشجویان این دانشگاه برای مراجعه به مراکز مشاوره دانشجویی است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا طاهری امروز (یکشنبه ۱۱ شهریور) در "سومین همایش کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان" که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: ورود از دبیرستان به دانشگاه، دانشجویان را از نظر تحصیلی با مشکلاتی روبه‌رو می‌سازد و براساس مطالعات صورت گرفته مشکلات ناشی از تاثیرات تفاوت محیط تحصیلی بر دانشجویان اصلی‌ترین عامل مراجعه آنان به مراکز مشاوره دانشگاه است.

وی با اشاره به برگزاری سومین همایش ملی کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان در دانشگاه فردوسی، ادامه داد: این همایش از ۱۱ الی ۱۳ شهریورماه با هدف ارتقای ‌سلامت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی نحوه صحیح زندگی کردن در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی در حال برگزاری است و حدود ۳۵۰  کانون همیاران ‌سلامت روان ‌فعال ‌در کشور وجود دارد. این همایش با حمایت سازمان دانشجویان وزارت علوم  وستاد مبارزه بامواد مخدر وزارت کشور برگزار شده است.

معاون فرهنگی و ‌دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: آموزش‌هایی به همیاران سلامت روان در دانشگاه داده می‌شود و ازابتدای مهر آنان می‌توانند به عنوان سفیران سلامت در دانشگاه شروع به کارمی‌کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: کانون‌ دانشجویی همیاران سلامت روان دانشگاه فردوسی یکی از کانون‌های فرهنگی این دانشگاه است که زیرنظر معاونت فرهنگی و مرکز مشاوره وتوانمندسازی دانشگاه فعالیت می‌کند.

وی اظهارکرد: اگر پیام‌های آموزشی ازطریق همسالان دانشجویان به آنان منتقل شود، قطعا اثربخشی بیشتری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی به دنبال خواهد داشت.  


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۰۸:۳۶

بیشترین تاتیر در پیشگیری از وارد شدن آسیب‌های اجتماعی و روانی به دانشجو میتواند با جلوگیری از اضطراب ناشی از سخت گیری های بی مورد برخی قوانین دانشگاهی اتفاق بیفتد. محصل دیروز دبیرستان با دادن کنکور ؛ یکشبه ؛ به دانشجو تبدیل شده و یکباره در معرض قوانین و مقررات نا آشنای دانشگاهی از امور دانشجویی تا آموزشی و غیره قرار میگیرد که در بعضی موارد؛ هضم همه آنها در مدتی اندک؛ خارج از تحمل جوان تازه وارد و نا آشنا به محیط و فضای دانشگاهی است. در برخی دانشگاه ها؛ همین دانشجو؛ در موارد پیش پا افتاده ای مانند انتخاب واحد؛ در مسیر رقابت و کابوس مسابقه گرفتن واحد ؛ بدون هیچگونه آشنایی با سیستم؛ در دو نیمسال اول قرار میگیرد که در اغلب موارد در رقابت با سال بالایی ها ؛ در انتخاب واحد مناسب شرایط خود؛ شکست میخورد. سخت گیری آموزشی بر دانشجو؛ در دانشگاه های صاحب اسم و رسم؛ به بهانه حفظ برند؛ بیشتر از بقیه است و سخت گیری بیشتر به معنی بزرگی بیشتر تصور میشود. از یدو ورود ؛ به دانشحو القا میشود و فرا میگیرد که بایستی بگونه ای درس بخواند تا بتواند مطابق مقررات آموزشی فقط واحد پاس کند و معدل بالای 12 و 14 بیاورد ولی در هیچ جایی و هیچ کسی به او نمیگوید که با گذراندن واحد ها و جذب این همه انرژی از استادان فرهیخته چه مسئولیت سنگینی در تعهد خدمت به کشورش بر عهده اوست و چگونه باید آموخته ها را در کشورش به فعل در آورد. مشکل امروز دانشجویی ؛ قبل از اینکه متوجه دانشجو باشد؛ مربوط به ما و به خشکی و نا متناسب بودن برخی از قوانین است. برای دادن شخصیت علمی و ایحاد اعتماد به نفس و حفظ سلامت روانی فرزندانمان؛ ابتدا باید با اصلاح قوانین دانشگاهی؛ آموزشی و دانشجویی و رفاهی؛ و تغییر ساختارهای نا متناسب با شرایط امروز فرزندان دانشگاهیمان اقدام کنیم تا آرزوی رفتن به دیار غربت و کشورهای بیگانه ؛ جای خود را با ادامه در داخل و خدمت به میهن اسلامی عوض کند.