• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97061708470
  • خبرنگار : 30057

در مراسم رونمایی از نسل سوم دستگاه اندازه‌گیری حوزه نانو مطرح شد

ایجاد فرصت برای بالندگی تنها راه ماندگاری دانشجویان در کشور است

ایجاد فرصت برای بالندگی تنها راه ماندگاری دانشجویان در کشور است

رییس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران گفت: تنها راه قانع کردن دانشجویان برای ماندن در کشور ایجاد فرصت‌های لازم برای بالندگی و رشد آنها است.

به گزارش ایسنا، دکتر کارن ابری‌نیا در مراسم رونمایی از نسل سوم دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس، کشش سطحی و انرژی سطحی با بیان اینکه این مراسم رونمایی از خلاقیت و نوآوری است، افزود: با توجه به چالش‌های موجود در کشور همه صحبت از ناامیدی و احساس یاس می‌کنند، ولی این سوال نمی‌شود که فرد در چنین شرایطی چگونه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این وضعیت همه می‌توانند در کاهش معضلات اثرگذار باشند، اظهار کرد: اگر فرصت‌های لازم را در کشور ایجاد کنیم، دانشجویان تنها راه موفقیت خود را در مهاجرت نمی‌بینند. اگر کشورهای دیگر برای دانشجویان ما جاذبه دارند، به دلیل آن است که آنها با سخت‌کوشی توانستند شرایط خود را ارتقا دهند.

ابری‌نیا با اشاره به موفقیت محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران در طراحی و ساخت دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس، کشش سطحی و انرژی سطحی، خاطر نشان کرد: این دانشجویان با ایجاد شرکت و جذب 7 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه به این موفقیت دست یافتند.

رییس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران با بیان اینکه دانش فنی ساخت این دستگاه تنها در اختیار 3 کشور دنیا است و ایران چهارمین کشور تولیدکننده آن است، یادآور شد: این دستگاه مشتری از آمریکا داشته است؛ ولی به دلیل مشکلات در نقل و انتقال پول صادرات به این کشور انجام نشد؛ ولی مشتریانی از کشور برزیل دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه در کشور به مرحله تجاری‌سازی رسیده است، گفت: طراحی و ساخت این دستگاه مهندسی معکوس و یا کپی‌برداری نیست.

ابری‌نیا با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر این محصول محصولات دانش‌بنیان دیگری را نیز تولید کرده است، یادآور شد: این طرح‌ها تنها با یک حمایت 210 میلیون تومانی اجرایی شد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک با بیان اینکه رویکرد ما در این دانشکده جلوگیری از مهاجرت دانشجویان نیست، یادآور شد: ما اعتقاد داریم زمانی می‌توان جلوی مهاجرت دانشجویان را گرفت که فرصت‌های لازم برای رشد و بالندگی آنها ایجاد شود. در این شرایط می‌توانیم آنها را قانع کنیم که در کشور بمانند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha