• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97062714033
  • خبرنگار : 71506

/رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۸ /

صعود کاویانی نژاد به فینال کشتی فرنگی جوانان جهان/ نجاتی به رده بندی رفت

در جریان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی جوانان جهان در اسلواکی، نماینده وزن ۷۲ کیلوگرم راهی دیدار نهایی شد و فرنگی کار وزن ۶۰ کیلوگرم ایران به رده بندی رفت.۳ کشتی گیر دیگر ایران نیز به گروه بازنده ها رفتند.

به گزارش ایسنا،در ادامه رقابت های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۸ که در اسلواکی در حال برگزاری است، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۲ کیلوگرم راهی فینال شد اما علیرضا نجاتی در نیمه نهایی مقابل حریف هندی ضربه فنی شد و به رده بندی رفت.۳ کشتی گیر دیگر ایران نیز راهی گروه بازنده ها شدند تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کنند.

نتایج کشتی گیران ایران در ۵ وزن دوم به شرح زیر است:

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دیدار فینال در یک کشتی نفسگیر به سختی و با نتیجه یک بر یک از سد ماگومد یاربیلوف از روسیه گذشت و به فینال رسید تا تنها فینالیست ایران در ۵ وزن دوم باشد.وی برای کسب مدال طلا فردا( چهارشنبه) به مصاف نیکولاز چیکادزه از گرجستان می رود.

کاویانی نژاد پیش از این در دور اول برابر حسین اف از ازبکستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید.

وی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر پاول پوکلاویچ از کرواسی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه یافت.کاویانی نژاد در مبارزه سوم و در مرحله یک چهارم نهایی نیز قاطعانه و با نتیجه ۸ بر صفر از سد آنتونی ساندرز از آلمان گذشت و به مرحله نیمه نهایی رسید.

اما در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دیدار نهایی برابر ویجی از هند در حالیکه ۴ بر صفر پیش بود در یک‌غافلگیری ضربه فنی شد و از رسیدن به فینال بازماند.نجاتی برای کسب مدال برنز فردا(چهارشنبه) به روی تشک خواهد رفت.

 نجاتی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس به مصاف ایوو ایلیف از بلغارستان رفت و در پایان با ضربه فنی به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در دور بعد به مصاف آندره ژینس از آلمان رفت و در پایان مقتدرانه و در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

اما در وزن ۶۷ کیلوگرم یوسف حسینوند در دور نخست به مصاف بخشیلوف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و با توجه به راهیابی حریفش به فینال، راهی گروه بازنده ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.حسینوند فردا در گروه بازنده ها ابتدا به مصاف بکنوف از قزاقستان می رود و در صورت برتری مقابل یون هو هان از کره جنوبی مبارزه می کند.وی در صورت برد در این ۲ مبارزه راهی رده بندی می شود و باید مقابل حریف مصری برای مدال برنز مبارزه کند.

در وزن ۸۲ کیلوگرم حسین فروزنده در مبارزه نخست به مصاف کیم از کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.وی در دور دوم نیز سانجیت از هند را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.فروزنده در این مرحله در یک کشتی سخت و نفسگیر در حالیکه تا ۵ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۲ بر صفر از الکساندر کوماروف از روسیه پیش بود در نهایت ۳ بر ۲ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده ها شد.وی در این مرحله لاید ابتدا برابر برنده مبارزه کشتی گیران مجارستان و اسلواکی قرار گیرد و در صورت برتری به رده بندی می رود تا برای کسب مدال برنز مقابل کشتی گیر گرجستانی به روی تشک برود.

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم، وحید دادخواه در دور اول با نمایشی ضعیف برابر ساوولاینن از فنلاند با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده ها شد.وی نیز در این مرحله ابتدا باید برابر حریفی از روسیه کشتی بگیرد و در صورت برتری در دومین مبارزه این مرحله مقابل کشتی گیر ازبک قرار می گیرد.دادخواه در صورت کسب پیروزی در این ۲ دیدار راهی رده بندی می شود و باید مقابل حریف بلاروس قرار گیرد.

رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال نیز فردا برگزار می شود.

به گزارش ایسنا،در جریان رقابت های ۵ وزن نخست نیز که روز گذشته برگزار شد، پویا ناصرپور در ۵۵،محمد هادی ساروی در ۸۷ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم راهی دیدار فینال شدند و امشب(سه شنبه) برای کسب مدال طلای جهان به مصاف رقبایشان می روند.بهرام معروف خانی در وزن ۶۳ و شاهین عفیفی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha