• دوشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97070905293
  • خبرنگار : 71567

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران خواستار شد

ضرورت شفاف‌سازی در خصوص "طرح توسعه دانشگاه تهران"

ضرورت شفاف‌سازی در خصوص "طرح توسعه دانشگاه تهران"

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی در خصوص طرح " توسعه دانشگاه تهران"،‌ گفت: ما اعتقاد داریم توسعه این دانشگاه کمکی به علم و هویت دانشگاه نخواهد کرد، لذا خواستار شفاف سازی در خصوص جزییات و اهداف اجرای این طرح هستیم.

مهرداد پولادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تلاش دو ساله تشکل‌ها و انجمن‌های علمی تخصصی در تدوین طرح توسعه دانشگاه تهران، اظهار کرد: ما همواره از مشی گفت و گو و ارائه راهکار دفاع کرده‌ایم ولی در نهایت مسئولان به میکروفون‌ها اقتدا کرده‌اند و اجازه صحبت به کسی را نمی دهند. به‌گونه‌ای که تشکل‌های دانشجویی اخیرا در خصوص این طرح به جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران دعوت شدند و ما در این جلسه سعی داشتیم به بیان موانع علمی و سیاسی طرح توسعه دانشگاه بپردازیم که متاسفانه فرصت بیان دیدگاه و نظر بوجود نیامد و مسئولان به بیان نظرات خود در این رابطه پرداختند.

وی در ادامه با اشاره به شعار شفاف سازی در سطوح مختلف کشور، بیان کرد: متاسفانه شفافیت به کالای نایاب این روزها تبدیل شده و هر کسی و هر گروهی خود را عامل شفافیت میداند اما وقتی قرار است خودشان معلول شفافیت قرار بگیرند از راهی برای فرار از آن استفاده می‌کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ادامه داد: ما به عنوان تشکلی که همواره از حق مستضعفین دفاع کرده امروز هم به میدان آمدیم تا نگذاریم با انحصار خرید خانه‌های مردم محله‌های اطراف دانشگاه و به نام توسعه آن، دستخوش ظلم به آنها شود چون اعتقاد داریم توسعه دانشگاه تهران که مسئولین از آن صحبت می کنند کمکی به علم و هویت دانشگاه نمی‌کند و قطعا بعد از اجرای آن نباید از دیدن شعار " همیشه حق با مشتری است" تعجب کنیم.

این فعال دانشجویی افزود: ما خواستار شفاف سازی جزئیات طرح توسعه دانشگاه تهران هستیم. در همین رابطه با وجود اینکه از وزیر راه و شهرسازی هم درخواست کرده بودیم که ادامه روند تصمیم گیری در این خصوص را به شورای عالی شهرسازی واگذار کنند اما هنوز اتفاقی نیفتاده و ​ما خواهان ارائه توضیحات کامل در خصوص جزییات اجرای طرح نظیر منابع مالی، اهداف آن هستیم.

پولادی در پایان با اشاره به اینکه ما دانشجویان مخالف گسترش دانشگاه و تعمیق دانش نیستیم، بیان کرد: طرح توسعه دانشگاه تهران در قدم اول با هویت زدایی از دانشگاه تهران و در ادامه سیاست های تعطیلی تابستانی دانشگاه، عدم اسکان دانشجویان کارشناسی در کوی و کاهش رفت و آمد از سر در دانشگاه تهران در دستور کار قرار گرفت و این موارد سبب شد که محیط دانشگاه و اطراف آن را با شرکت‌ها،‌ بنگاه‌ها و تولیدی‌ها از هویت آرمان‌خواهی و دانش احاطه شود و در قدم‌های بعدی دانشگاه که به بیان امام خمینی(ره) مبدا همه تحولات است در حصاری از شرکت ها و بنگاه‌ها قرار گیرد و رفته رفته به سیاست زدگی دانشگاه دامن زده شود. بنابراین انجمن اسلامی دانشگاه تهران تا آخرین مرحله از شفاف سازی این طرح ایستادگی خواهد کرد و از تمام ابزار خود برای رسیدن به این هدف استفاده می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۳ ۲۲:۰۳

ما ساکنین منطقه دانشگاه تهران  ۲۲ سال بعد از شروع طرح خرید اطراف دانشگاه به نام توسعه و گسترش علم در بلاتکلیفی کامل به سر میبریم کدام طرح دیگری سراغ دارید که بعد از ۲۲ سال هنوز تعیین تکلیف نشده باشد دانشگاه نه بودجه دارد ، نه حاضر است قیمت مناسب به مالکین  بپردازد نه حاضر است دست از بلند پروازی خود بردارد و ساکنین را رها می سازد تا به زندگی خود با آسودگی ادامه دهند دانشگاه املاکی را که به نام توسعه علم با قیمت های بسیار نازل  که اغلب آن ها موروثی بوده است !خریداری نموده و تعداد زیادی را به پارکینگ تبدیل نموده و راننده ها از صبح علی الطلوع اتومبیل ها را روشن کرده و با گاز دادن خودرو ها  ساکنین را از خواب بیدار می کنند!!! اخیرا هم رشد ناگهانی و دو تا سه برابر شدن قیمت املاک در تهران قوز بالای قوزی پیش پای طراحان طرح که حاضر نیستند با موانع و واقعیت های موجود روبرو شوند گذاشته است. اکثر ساکنین که دوست ندارند خانه و کاشانه و محل زندگی خود را که چندین دهه است در آن متولد شده، مدرسه رفته، ازدواج کرده، صاحب فرزند شده و زندگی آرامی داشته  و به آن عشق می ورزند حاضر نیستند به راحتی آن را از دست بدهند و به نا کجا آباد کوچ کنند. مگر آن که امتیازاتی مانند پرداخت ۴۰ تا ۵۰ درصد اضافه بر قیمت واقعی که همه جا عرف همین است، ( و نه قیمت تو سر خورده طرح دانشگاه) به آن ها پرداخت شود که جبران آوارگی را بدهد. بجز آن هیچ کدام حاضر نیستند املاک عزیز  خود را به ثمن بخس از دست بدهند. دانشگاه تهران هم بهتر است از خیر این ایده غیر عملی و پر هزینه و آزار دهنده ساکنین محله کوتاه آمده و املاک خریداری شده خود را فروخته و در جای دیگری در اطراف تهران زمین های مناسب  با قیمت های بسیار ارزان خریداری  و هر کار علمی که در نظر دارد در آن جا پیاده کنند و افکار  اهالی را آسوده نماید