جذب دانش در گروی توسعه نهادهای تحقیقاتی در دانشگاه‌ها/کاربردی کردن علم وظیفه پژوهشگاه است

پژوهشگاه پلیمر

استاد پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف ضمن انتقاد از پراکندگی تحقیقاتی در کشور، یادآور شد: کاربردی کردن علم وظیفه پژوهشگاه است و تا زمانی که پژوهشگاه‌ها و نهادهای تحقیقاتی وابسته به دانشگاه توسعه پیدا نکنند، جذب دانش اتفاق نخواهد افتاد. 

به گزارش ایسنا، یدالله سبوحی امروز با حضور در پنل "افزایش اثربخشی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و مالی منطقه‌ای جهانی" در دانشگاه تربیت مدرس، به تشریح مفاهیم "سرریز دانش" و جذب دانش پرداخت و توضیح داد: دستیابی به سرریز و نتایج تحقیقات نیازمند فراهم کردن بستر است. 

وی با اشاره به همکاری بین کشورهای ژنو، دانمارک و… در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، این همکاری را مقرون به صرفه دانست و ادامه داد: کشوری از سرریز دانش بهره‌مند می‌شود که از توان جذب دانش برخوردار باشد. 

استاد پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف ضمن انتقاد از پراکندگی تحقیقاتی در کشور، یادآور شد: اتحادیه اروپا اگر پروژه‌ای را تعریف کند، حداقل سه دانشگاه از سه کشور باید در پیشبرد آن همکاری داشته باشند. 

سبوحی در همین زمینه توان ادغام نتایج پروژه را مهم دانست و افزود: کاربردی کردن علم وظیفه پژوهشگاه است و تا زمانی که پژوهشگاه‌ها و نهادهای تحقیقاتی وابسته به دانشگاه توسعه پیدا نکنند، جذب دانش اتفاق نخواهد افتاد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.