• شنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97082612474
  • خبرنگار : 71567

نماینده مشهد در مجلس خبر داد

تشکیل نمایندگانی از مجامع استانی کشور در عرصه‌ قرآن و عترت

تشکیل نمایندگانی از مجامع استانی کشور در عرصه‌ قرآن و عترت

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی از تشکیل نمایندگانی از مجامع استانی کشور به منظور فعالیت در عرصه‌ قرآن و عترت و شرکت در مراسم‌ها و برنامه‌ریزی‌های قرآنی خبر داد.

به گزارش ایسنا پژمان‌فر در سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که امروز در تالار رحیمی زاده دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، بر ضرورت ارائه آموزش‌های قرآنی و توجه به مفاهیم قرآن و همه دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها تاکید کرد و گفت: ما در فراکسیون مجلس شورای اسلامی در عرصه‌ قرآن و عترت برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده‌ایم و بر اساس آن از همه استان‌های کشور یک نفر در مجامع استانی به عنوان نماینده قرآنی مشخص شده‌اند که این افراد در همه فعالیت‌های قرآنی آن شرکت می‌کنند و از وزیر کشور و ارشاد نیز تقاضا کردیم که این مجموعه‌ها را مرتبط با همه تشکل‌ها بدانند تا برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با این موضوع انجام شود.

وی آموزش‌های قرآنی و نتایج آن را در محیط‌های آموزشی نظیر آموزش و پرورش ناکارآمد توصیف کرد و گفت: متاسفانه ما هنوز نتوانستیم در عرصه‌ قرآن به گونه‌ای آموزش ارائه دهیم تا فرزندان ما بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند در این زمینه شناختهای کافی داشته باشند. به گونه‌ای که دانش آموزان حدود 12 سال در آموزش و پرورش مشغول تحصیل هستند و این مدت زمان زمان قابل توجه است تا بتوانند در عرصه‌ روخوانی و قرائت قرآن حرفی برای گفتن داشته باشند. اما درصد اندکی از این دانشجویان می‌توانند در این زمینه موفق باشند و این نقص اساسی به دلایل مختلفی از جمله به نقص نظام آموزش یا عدم انگیزه بر می‌گردد.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین سال تحصیلی جاری درآموزش و پرورش را نهضت قرآنی توصیف کرد و گفت: امیدوار هستیم با برنامه ریزی‌ها و تمهیدات صورت گرفته بتوانیم در پایان سال دانش آموزان ما در هیچ مقطعی فارغ‌التحصیل نشوند، مگر این که بر حداقل‌های لازم در حوزه روخوانی و قرائت قرآن مسلط باشند. چرا که تلاش داریم توانمندی‌های دانش آموزان در این موضوع ارتقاء پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: با وزیر علوم نیز جلساتی در عرصه‌ آموزش قرآنی برگزار کردیم و تاکید کردیم که حداقل‌های لازم برای فراگیری آموزش‌های قرآنی در دانشگاه‌ها پیگیری شود تا همه دانشجویان ما بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند شناختی از قرآن داشته باشند که البته این جلسات با سایر مسئولان اعم از وزیر کار به منظور آموزش قرآن در بین تشکل‌های کارگری و غیره صورت گرفته که امیدواریم همراهی‌های لازم از سوی مسئولان اتفاق بیافتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha