• شنبه / ۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97100100225
  • منبع : نمایندگی یزد

نماینده یزد تاکید کرد

ضرورت ارائه راهکارهای پژوهش محورانه در زمینه مساله آب

ضرورت ارائه راهکارهای پژوهش محورانه در زمینه مساله آب

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش تحقیق و توسعه در پیشرفت کشور افزود: هدف دانشگاه و مراکز پژوهشی فقط انجام پژوهش برای پژوهش نیست.

به گزارش ایسنا، سید جلال دهقانی فیروزآبادی» در مراسم اختتامیه نمایشگاه فن بازار و هفته پژوهش در استان یزد، شعار هفته پژوهش را پژوهش هدفمند بیان و اظهار کرد: پژوهش باید مولد باشد و به ایده تبدیل و آن ایده هم عملی شود.

وی با بیان این که پژوهش و علم از مساله آغاز می‌شود، تصریح کرد: اگر پژوهش تجاری نشود پیشرفت و توسعه‌ای نخواهیم کرد .

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: استان یزد در هندسه ملی جمهوری اسلامی ایران و به لحاظ تاریخی، اقتصادی و فرهنگی به عنوان یکی از مراکز مهم کشور است .

«سید ابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی  نیز اظهار داشت: در حل حاضر یکی از پیچیده‌ترین مشکلات استان یزد مسئله آب است و به نظر می‌رسد یکی از اقداماتی که می‌تواند این مشکل را به شکل پایدارتری حل کند، ارائه راهکارهای پژوهش محورانه است .

وی با اشاره به اینکه در همین راستا انتظار می رود دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری به بحث رفع مشکل آب استان ورود کنند، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای حل مشکل آب شرب یزد، پژوهش در مورد دانش بومی آب شیرین‌کن‌هاست و به طور قطع دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری استان می‌توانند در این زمینه راهکار ارائه دهند .

وی افزود: خلاقیت نخبگان استان یزد بالاست و به نظر می‌رسد اگر به شکل جدی روی این مسئله کار کنند، مطالعات و پژوهش‌های آنها بتواند به نتایج خوبی برسد و گره بزرگی از مشکلات استان حل کند.

موسوی بیوکی تصریح کرد: با تکیه بر همین خلاقیت می‌توان در راستای توسعه در سطح کشور گام برداشت اما لازم است این ظرفیت تقویت شود تا بتوانیم دانش نهفته در پژوهشگران و نخبگان را متبلور کنیم.

محمدصالح اولیاء، رییس دانشگاه یزد با اشاره به این که کشور در حال گذر از مسیر توسعه است، اظهار کرد: توسعه ملزوماتی نیاز دارد که از جمله آنها تقویت زیرساخت‌های توسعه است .

وی خاطرنشان کرد: برای این که گذر از مسیر توسعه با موفقیت انجام شود، باید در زیرساخت‌ها تحولات جدی ایجاد شود و در غیر این‌صورت توسعه همراه با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد بود .

اولیاء یکی دیگر از ملزومات توسعه را تقویت فن‌بازارها، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانست و خاطرنشان کرد: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ به عنوان یک زیرساخت، می تواند تحولات چشمگیری را در مسیر توسعه استان رقم زند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه یزد همه تلاش خود را برای برقراری با صنعت به کار گرفته و تاکنون نیز به موفقیت‌هایی خوبی دست یافته اما لازمه تقویت این ارتباط، اعتماد دو سویه هم از سوی صنعتگران و هم از سوی پژوهشگران است.

اولیاء تصریح کرد: اگر این اعتماد ایجاد شود، به طور قطع شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه صنعت و کاربردی شدن پژوهش‌ها خواهیم بود .

در انتهای مراسم از پژوهشگران برتر استان و همچنین برترین‌های جشنواره ملی ایده‌های برتر تجلیل شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha