• چهارشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97101206847
  • خبرنگار : 30057

یک محقق حوزه زلزله و آتشفشان مطرح کرد

انتشار بوی نامطبوع در تهران ناشی از زباله است نه گوگرد

انتشار بوی نامطبوع در تهران ناشی از زباله است نه گوگرد

یک محقق حوزه زلزله و آتشفشان با اشاره به انتشار بوی ناخوشایند در تهران، گفت: این بو ناشی از گوگرد و فعالیت‌های آتشفشانی نیست.

دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار بوی نامطبوع، گفت: انتشار این بو که بوی نا مطبوعی است بیشتر به نظر می‌رسد که ناشی از زباله باشد.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا بوی منتشر شده بوی گوگرد است یا خیر"، خاطر نشان کرد: این بو "گوگرد" نیست. من نیز این بو را استشمام کردم و هرگز بوی گوگرد حس نکرده‌ام.

زارع همچنین در خصوص برخی ادعاها که بوی منتشر شده ناشی از فعال‌شدن آتشفشان دماوند است، تاکید کرد: من با بوی گوگرد آشنا هستم و بویی که هم اکنون در هوای تهران منتشر شده است، ربطی به فعال شدن آتشفشان ندارد.

به گزارش ایسنا از ساعاتی پیش بوی نامطبوعی در فضای شهر تهران منتشر شده است.

برخی بر این ادعا هستند که این بو ناشی از انتشار گازهای گوگرد ناشی از فعالیت آتشفشانی است، به نحوی که طی چند ساعت اخیر کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران با هشتگ "بو و بوی مرموز" از مناطق مختلف تهران توییت کرده‌اند و از بوی نامطبوعی در شهر که شبیه بوی گوگرد است، خبر داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۸:۲۲

تهرانپارسم بوش میاد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۸:۲۳

جناب دکتر زارع عزیز.... من هیچ تخصصی در این مورد ندارم و نمیدونم منشا این بوی بد چی میتونه باشه؟؟ ولی از اینکه زباله همیشه در تهران بوده و هست اما این بو هیچ وقت نبوده تردید ندارم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۸:۵۹

بنظرمن بوی فاضلاب شهری بود

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۹:۰۷

چرا خالی می بندی آخه زباله چقدر باید باشه که از رودهن تا تهران بوی گوگرد تو هوا بپیچه چرا تا حالا گند زباله ها درنیومده بود؟ همه چی یهویی شد نه؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۹:۰۷

تهران جای زندگی نیست.بودنش روی گسل زلزله وآلوده هواو ....بایدزودترپایتخت منتقل شود

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۹:۵۷

جنگ شیمیایی به وسیله امریکا و اسراییل و کلا ناتو....گازهای سمی و شیمیایی با بوهای‌متفاوت.....

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۲۰:۱۱

تا نمردیم یا دچار سرطان نشدیم مسولان سریعا بوی نامطبوع و بدو پیگیری کن

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۲۰:۱۶

تهران تا امروز زباله نداشت؟!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۲۳:۰۵

سلام طبق مطالعات بنده علت بوی بد ناشی از مصرف بیش از اندازه حبوبات می باشد! به تهرانی ها بگویید یه مقدار کمتر نخود و لوبیا بخورید، خود به خود این بوی بد در کل تهران از بین خواهد رفت!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۳ ۰۲:۲۴

علت اصلی این بو نشست شیرابه زباله ها و فاضلاب شهری به قنات ها و منابع آب زیر زمینی هست.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۳ ۱۴:۵۷

خود مسولین میدونن برای پالایشگاه نزدیک بهشت زهرا هست . فیلتر استاندارد گرونه هزینه نمی کنن اما راضی به تلفات مردمی هستند

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۳ ۱۹:۲۱

دوستان عزیز طبق روایات معتبر آخرالزمان در تهران زندگی نکنیم و از آن فرار کنیم و توبه کنیم تهران طبق روایات محکوم به فتنه و خرابی های گسترده است چون منشا تمام گناهان بزرگ در کشور است وقتی با این گناهان بزرگ عرش الهی به لرزه در می آید چرا زمین نلرزد وقتی صدا و سیمای ایران پر شده از مجریان و بازیگرانی که صورت را آرایش می کنند و ابروهایشان را تاتو می کنند و لباس تنگ و براق و رنگارنگ می پوشند و طبق روایات آخر الزمان حجاب دارند ولی پوشیده نیستند بلاهای بزرگ در راه است چون وقتی حکومت رو به فساد رفت هیچکس در امان نیست خداوند از زبان معصوم علیه السلام می فرماید که اگر زنی صورتش را آرایش کرد به طوری که کسی غیر از محرم صورت او را ببیند به عزت و جلالم سوگند فردای قیامت چنان این صورت هایشان را در آتش می سوزانم که لبهایشان به هم نرسد اگر هم کشورهایی هستند که بی دینی را به حد اعلی رسانده اند ولی غرق ناز و نعمت و آسایش هستند به خاطر آن است که خدا آن ها را رها کرده و طبق آیات قرآن کریم دنیا و هر آنچه که از دنیا بخواهند به آنها می دهد ولی دوستان ما مثلا شیعه مولا علی ابن ابیطالب هستیم مثلا باید خود را برای ظهور آقا امام زمان آماده کنیم اینهمه ولنگاری و فساد از ما مخصوصا در ادارات حکومتی از طرف خدا بی پاسخ نیست و العاقبه للمتقین

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۳ ۱۹:۵۶

ما مشهدیها ارزو مکنم شما ساکنین تهران هرچی سریعتر دست ازژشت تهران نشینی یردارن ویرگردن به شهرهای خودتان تهران جمعیت اصلش 3تا5 میلیون نفر هست بقعه شهرستانی هستن چه خبره که خودتان ر تهرونی جا مزنن

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۳ ۲۱:۵۲

دروغه زباله انقدر بو ندارد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۳ ۲۱:۵۲

دروغه زباله انقدر بو ندارد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۲ ۱۴:۳۴

۵۰روز قبل از زلزله کرمانشاه هم بوی بدی فضای شهررو گرفته بود به گفته یکی از زلزله زدگان و در اینترنت هست .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۲ ۱۴:۳۴

۵۰روز قبل از زلزله کرمانشاه هم بوی بدی فضای شهررو گرفته بود به گفته یکی از زلزله زدگان و در اینترنت هست .