• یکشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97101608229
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان:

به دانشجو فرصت ابراز انتقاد دهیم

به دانشجو فرصت ابراز انتقاد دهیم

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان گفت: هر چه محیط دانشگاه بسته و امنیتی‌تر باشد نتیجه آن سقوط رهبران فکری، گرفتن شادابی از آینده جامعه، رخوت و ناامیدی در جامعه علمی و دانشجویی و رادیکال شدن دانشجویان است.

محمدرضا  احمدی فرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شرایط دانشگاه‌ها در حال حاضر، اظهار کرد: دانشجو باید با فراغ بال دنبال کسب علم و دانش برود تا بتواند راهکارهای خوبی برای رشد و توسعه جامعه ارائه کند وگرنه نه تنها دانشجو راهگشا نخواهد بود، شاید سربار جامعه نیز شود.

وی افزود: طبق بررسی‌های بنده مشکلات دانشجویان فراتر از دانشگاه و در بطن جامعه پدیدار است جایی که دیده می‌شود گاهی پولی شدن دانشگاه ضربه مهلکی به اصل آموزش می‌زند و دانشجو فقط دنبال تأمین شرایط مالی می‌رود و از کار اصلی که کسب علم و دانش در فضای آرام است، غافل می‌شود.

احمدی فرد گفت: در قانون اساسی آمده که باید در شرایط آرام و رایگان دانشجو به کسب علم بپردازد و فشاری به دانشجو وارد نشود تا در فضایی آرام دنبال کشف حقایق و کمک به رشد جامعه باشد، اگر در شرایط فعلی که دانشجو برای تأمین مخارج دانشگاه هم مشکل دارد و هم تحت فشار است حمایتی صورت نگیرد، جریان‌های فکری جامعه عقیم خواهند شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان کاشان، تصریح کرد: هر چه محیط دانشگاه بسته و امنیتی‌تر باشد نتیجه آن سقوط رهبران فکری، گرفتن شادابی از آینده جامعه، رخوت و ناامیدی در جامعه علمی و دانشجویی و رادیکال شدن دانشجویان است و به سرخوردگی امیدهای آینده کشور که سکان‌داران اصلی و رهبران آینده هستند خواهد انجامید. 

وی گفت: اینکه دیده می‌شود فعالیت سیاسی دانشجویان محدود و یا کم شده چیز خوبی نیست، این نشان می‌دهد که به روح مطالبه گری توجه نشده، قطعاً در جایی دیگر این مطالبات سیاسی به شکلی بدتر خود را نشان خواهد داد.

احمدی فرد گفت: آزاد کردن فضای نقد و پرسش در دانشگاه‌ها و اینکه دانشجو بتواند حداقل حرفش را بزند باید مهیا شود. باید به دانشجو فرصت انتقاد داد تا ابراز عقیده کند و خواسته‌های خود را بیان کند، چیزی که اگر اجرایی شود به شکوفایی بیشتر جامعه منجر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha