• سه‌شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97101809605
  • خبرنگار : 30054

تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

با ایجاد پیشرفت سریع در کیفیت آموزش عالی در حال حاضر ترکیه به عنوان یک مقصد توریستی محبوب مکانی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه راد، این کشور دارای ارتباطات متعدد بین‌المللی است و موقعیتش آن را به پلی بین آسیا و اروپا تبدیل کرده است.

چرا تحصیل در کشور ترکیه؟

در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ بیش از ۱۲۵ هزار دانشجوی بین‌المللی تحصیل در کشور ترکیه را انتخاب کردند. دولت ترکیه تمایل دارد این تعداد را افزایش دهد در واقع هدف آن جذب ۳۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در چند سال آینده است. دانشگاه‌های ترکیه به دانشجویان فرصت می‌دهند تا دانشجویان تجربه تحصیلی منحصربه‌فردی را به دست آورند. در این کشور ۱۸۳ موسسه آموزش عالی وجود دارد که ۱۰۹ مورد آن‌ها دانشگاه‌های دولتی و ۷۴ مورد دیگر نیز موسسات غیرانتفاعی خصوصی هستند. شما می‌توانید در این دانشگاه‌ها مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به دست آورید.

علیرغم اینکه سیستم آموزشی کشور ترکیه یکی از جوان‌ترین‌های جهان است، شهرت خوبی در سراسر جهان به دست آورده است. در سال ۲۰۱۹ دو دانشگاه برتر ترکیه در رتبه‌بندی جهانی QS رتبه خوبی را کسب کردند. بالاترین رتبه متعلق به دانشگاه Koç است که رتبه ۴۴۸ جهان را دارد، مورد بعدی دانشگاه بیلکتن است که در رتبه ۴۵۶ قرارگرفته است. ۸ دانشگاه برتر ترکیه در بین یک هزار دانشگاه برتر قرار دارند.

درباره ترکیه

ترکیه با ۸۰.۸ میلیون نفر جمعیت دارای مرزهای مشترک با ۸ کشور به شرح زیر است:

 یونان، بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، نخجوان، ایران، عراق و سوریه

دارای چهار دریا به نام‌های: دریای اژه، دریای مرمر، دریای سیاه و دریای مدیترانه می‌باشد.

ترکیه با تاریخی بسیار غنی یک انتخاب عالی برای هر دانشجوی بین‌المللی است. ترکیه دارای فرهنگی متنوع متاثر از فرهنگ غرب اما با حفظ ارزش‌های سنتی است. شما همچنین تاثیرات فرهنگ‌های آناتولی و عثمانی را در این کشور خواهید دید.

هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

پول رایج این کشور لیر است. هزینه‌های تحصیل و زندگی شما بستگی به مکان و زبان تحصیل دارد.

 برنامه‌های تحصیلی به زبان ترکی از برنامه‌های ارائه‌شده به زبان انگلیسی بسیار ارزان‌تر هستند. دانشگاه‌های خصوصی نیز گران‌تر از دانشگاه‌های دولتی می‌باشند. به‌طور متوسط باید انتظار داشت بین ۱۶۰۰ لیر تا ۱۹۰۰ لیر در سال برای یک مدرک در دانشگاه دولتی پرداخت کنید.

 دانشگاه خصوصی اجازه دارند هزینه‌های خود را تعیین کنند. به‌طور متوسط هزینه تحصیل در آن‌ها تا ۱۱۰هزار لیر می‌باشد.

بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور وجود دارد که در صورت داشتن شرایط می‌توان از این بورسیه‌ها استفاده کرد.

هزینه زندگی بستگی به جایی که برای زندگی انتخاب می‌کنید دارد البته هزینه زندگی به‌طور متوسط بین ۲هزار تا ۷۰هزار لیر در هرماه است که این مقدار برای مسکن، موادغذایی و سفر است. در بین هزینه‌های زندگی حدود ۵۰۰ تا ۷۵۰۰ لیر نیز برای کتاب در نظربگیرید. هزینه دیگری که وجود دارد هزینه بیمه درمانی است چون دانشجو در طول دوره تحصیل باید یک بیمه درمانی معتبر داشته باشد.

ویزا

اگر علاقه‌مند به تحصیل در کشور ترکیه هستید باید ویزای تحصیلی بگیرد. این روند را می‌توانید قبل از ورود به ترکیه در کنسولگری یا سفارت ترکیه در کشور خود انجام دهید. هنگامی‌ که ویزا دریافت می‌کنید به عنوان یک دانشجو ثبت‌نام و اجازه اقامت دریافت کنید. درخواست شما برای مجوز اقامت باید ظرف یک ماه پس از ورود به کشور در اداره پلیس محلی تکمیل شود. برای انجام این کار نیاز به ارائه باید مدرک ثبت‌نام خود در یک دانشگاه ترکیه دارید همچنین گذرنامه، ویزای دانشجویی ترکیه، عکس و مدارک مالی برای پوشش هزینه تحصیل و زندگی خود ارائه کنید. برای اطلاعات در مورد روند درخواست ویزا، می‌توانید با موسسه ما تماس بگیرید.

انتهای رپورتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha