به گزارش ایسنا، بنابر اعلام علیبابا، استارتاپی چهار ساله که امروز به جایگاه بیرقیب پرفروشترین وبسایت خدمات گردشگری رسیده و به عنوان رتبه یک بلیط سفر بین مردم شناخته شده است. در نتیجه بسیاری از مسافران برای خرید بلیط هواپیما مشهد یا هر شهر دیگری، ابتدا به سراغ علی بابا میآیند.
تصمیمهای هوشمندانه و دقیق و در کنار آن تعهد به مشتریان، بدون شک از جمله دلایل موفقیت این استارتاپ بودهاند.
نمونهای از اقدامات مشتریمدارانه علیبابا از ابتدای فعالیت خود، تأسیس واحد مرکز تماس و سعی در خدمترسانی به مسافران و جلب رضایت حداکثری آنهاست. واحدی که امروز در حدود نیمی از جمعیت پرسنل این شرکت را به خود اختصاص داده است.
امروز علیبابا بزرگترین و مجهزترین واحد خدمات مشتریان کشور را در حوزه گردشگری در اختیار دارد و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی متخصص تمام وقت به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات مسافران هستند. مرکز تماسی در حدود ۲ هزار متر مربع که به جدیدترین تجهیزات صوتی و فنی برای پشتیبانی و خدمترسانی به مشتریان تجهیز شده است. این تیم بزرگ، شبانهروزی تلاش خود را میکند که مسئولانه و متعهدانه پاسخگوی سوالات مشتریان باشد.
شاید در نگاه اول مجهز بودن یک مرکز تماس به چشم نیاید، اما حتی کیفیت صدا و عدم شنیده شدن صداهای محیط در تماس تلفنی مسافر با این مرکز، تأثیر به سزایی در میزان رضایت مشتری دارد.
نگاه ویژه علیبابا به حوزه منابع انسانی هم موضوعی است که نمیتوان از آن چشمپوشی کرد. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر نیروی متخصص تمام وقت در علیبابا مشغول به کار هستند. پرسنلی که عمدتاً فارغالتحصیل برترین دانشگاههای کشور هستند و کارآفرینی برای این تعداد نیروی نخبه و فراهم کردن شرایط ایدهآل کار که به جلوگیری از خروج آنها از کشور منجر شده است، موضوعی ارزشمند در مورد علیباباست.
اینها از جمله دلایل موفقیتهای چشمگیر و بزرگ علیبابا هستند، موفقیتهایی که منجر به فاصله گرفتن بیشتر هر روزه از رقبا و کسب جایگاه رتبه یک بلیط سفر شده است. بدون شک نمیتوان تأثیر علیبابا بر توسعه اکوسیستم استارتاپی و همینطور گردشگری ایران را نادیده گرفت.
اگر شما هم قصد سفر به شهر یا کشورهای مختلف را دارید، برای خرید بلیط هواپیما تهران_مشهد، یا هر مقصد داخلی و خارجی دیگری به علی بابا مراجعه کنید و از خدمات شایسته برخوردار شوید.
ادیتور: زهرا میعادی
انتهای رپورتاژ خبری
نظرات