• یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98020804237
  • خبرنگار : 30054

با افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت قطعات یدکی، خودرو صفر بخریم یا دست دوم

با افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت قطعات یدکی، خودرو صفر بخریم یا دست دوم

اولین سوال و یا دغدغه‌ای که در زمان اقدام به خرید خودرو به ذهن افراد خطور می‌کند، انتخاب بین خرید خودرو دست دوم و یا صفرکیلومتر است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همراه مکانیک، با نگاه منطقی به ماجرا، قطعاً خرید خودرو صفرکیلومتر در اولویت است اما داشتن خودرو مدرن‌تر و با کلاس تر، وسوسه‌ای برای خرید خودرو دست دوم است. خرید خودرو دست دوم در کنار داشتن مزایایی همچون گذراندن دوره افت قیمت، معایبی همچون کارکرد بالاتر و نیاز به پرداخت هزینه‌های تعمیر و نگهداری دارد. خصوصاً با افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات خودروسازان، بازار قطعات یدکی نیز بی‌نصیب نمانده و به نقل از نیک آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، افزایش قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ درصدی در بازار لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی رخ‌داده است.

حال سوال اینجاست که چطور می‌توان نسبت به خرید خودرو دست دوم اقدام کرد و درعین‌حال از خطر پرداخت هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری در امان بود؟

داستان تعمیرات خودرو دست دوم از کجا شروع می‌شود؟

اگر شانس با شما یار بوده و با بررسی دقیق خودرو اقدام به خرید خودرو دست دوم سالم کرده باشید، می‌توان امیدوار بود که تا مدت‌ها مسیرتان به تعمیرگاه‌ها نیفتد؛ در غیر این صورت باید منتظر باشید که یک هفته تا ۱۰ روز بعد از استفاده خودروی دست دوم، کم‌کم نواقص فنی آن مشخص شود.

از هزینه‌های دوره‌ای و تعمیرات سرپایی خودرو مانند تعویض روغن، فیلتر، لنت ترمز؛ که گذریم به هزینه‌های اساسی‌تر تعمیرات گیربکس، موتور و سیستم تعلیق می‌رسیم که در صورت خرابی آن‌ها، احتمالاً از خرید خودرو دست دوم پشیمان می‌شوید. حال اگر خودرو شما بیشتر از ۵۰ هزار کیلومتر کارکرده باشد داستان بسیار جدی‌تر می‌شود زیرا باید هرلحظه منتظر خرابی‌های پیش‌بینی‌نشده باشید.

اگر تمامی دردسرها و مشغله‌های ذهنی و زمانی تعمیر خودرو را کنار بگذاریم، باید هزینه‌های بسیار بالای تعمیرات را به شما یادآوری کنیم. با گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت دلار، بازار قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز بی‌نصیب نمانده تا جایی که طبق گفته نیک آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، افزایش قیمت قطعه سازان خودرو، باعث افزایش ۱۵۰ تا ۳۰۰ درصدی هزینه تعمیرات خودرو شده است. البته این افزایش قیمت طبق گزارشات است و اینکه در بازار واقعی، چقدر افزایش قیمت رخ‌داده است جای تأمل دارد.

حال اگر شما اقدام به خرید خودرو دست دوم اتوماتیک، خارجی و یا چینی کرده‌اید داستان از این هم سخت‌تر می‌شود زیرا باید دردسر پیدا کردن تعمیرگاه مجاز و یا خبره را نیز به جان بخرید و هزینه و زمان بیشتری را برای تعمیر خودرو در نظر بگیرید.

اینجاست که ضرب‌المثل معروف جنگ اول به از صلح آخر است رخ نمایان می‌کند، به این مفهوم که اگر در زمان خرید خودرو دست دوم دقت بیشتری می‌کردید، شاید مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف تعمیر خودرو نمی‌شدید. پرداخت اندک هزینه کارشناسی خودرو قبل از خرید باعث اطمینان خاطر و اعتماد به خودرو می‌شود و می‌توانید تا مدت‌ها با آرامش از خودرو دست دوم استفاده کنید.

خودرو دست دوم کارشناسی شده از کجا بخریم؟

یکی از مجموعه‌هایی که به صورت تخصصی در زمینه ارائه خدمات کارشناسی خودرو و فروش خودروهای کارشناسی شده فعالیت می‌کند، همراه مکانیک است. همراه مکانیک با سابقه کارشناسی موفق بیش از ۵۰.۰۰۰ خودرو، موفق‌ترین شرکت کارشناسی خودرو در کشور است که می‌توانید از لینک hamrah-mechanic.com/car-inspection/ برای آگاهی از فرایند کارشناسی خودرو همراه مکانیک استفاده کنید.

علاوه بر این نمایشگاه خودروها کارشناسی شده همراه مکانیک مجموعه‌ای از خودروهای دست دو است که همگی کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به صورت آنلاین در سایت همراه مکانیک موجود است.

مزایای خرید از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک عبارت‌اند از:

- خرید خودروی کارشناسی شده (بخش‌های فنی، بدنه و آپشن ها)

- گارانتی فنی و بدنه‌ی خودرو کارکرده

- اشتراک یک‌ساله استفاده از خدمات امداد جاده‌ای و شهری

- تحویل خودرو در محل کار یا منزل

- ارائه خدمات حقوقی و عقد قولنامه

برای بازدید از خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک کافی است به نشانی /hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ مراجعه کرده و از این طریق ریسک خرید خودرو دست دوم را به حداقل برسانید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha