• سه‌شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98021005199
  • خبرنگار : 71567

دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در حال توسعه تاکید کرد

ضرورت انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین کشورهای دی هشت

 ضرورت انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین کشورهای دی هشت

دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در حال توسعه بر ضرورت انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، تبادلات علمی و دانشجو بین کشورهای عضو دی هشت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، داتاکو جغفر کوشاری در نشست کشورهای عضو گروه دی هشت که امروز در ساختمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد، با تاکید بر اینکه این وزارتخانه و وزارت امور خارجه برای ایجاد و تأسیس دانشگاه بین‌المللی دی هشت بوعلی همدان همکاری خوبی انجام می‌دهند، گفت: دانشگاه بوعلی سینا همدان برای ایجاد و تأسیس این بنیاد استوار و پایدار در جهت همکاری‌های بین المللی تلاش می‌کند و من بسیار خوشحالم که عضو انجمن ارزشمند معتبری هستم که نام دانشگاه بوعلی سینای همدان را یدک می‌کشد؛ فردی که به عنوان یک چهره روشنفکر در سطح جهان شناخته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بوعلی سینا به عنوان یک متفکر دایرةالمعارف‌شناس استاد الهیات تمدن، عالم و ستاره‌شناس شناخته می‌شود، تأسیس این دانشگاه به معنای ارتقای تحقیقات و ابداعات در رأس همه امور برای گذر طولانی از زمان بوده است.

دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در حال توسعه، تاکید کرد: در نقشه راه همکاری‌های دی هشت در بازه زمانی ۲۰۰۸، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، همکاری‌ها ارتقا یافته و این همکاری‌ها در علوم و تکنولوژی با هدف نهادینه کردن همکاری‌ها از طریق ایجاد مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها یا نهادهای پژوهشی بررسی شده است و زمان تأسیس این دانشگاه همکاری‌های اعضا در تبادلات بین دانشگاهی از جمله مبادله دانشجو هیات علمی قابل قبول بوده است.

وی گفت: دانشگاه دی هشت به منزله حکم یک قطب دانشمندان، اندیشمندان و مخترعان جهان محسوب می‌شود و بر این باور هستیم امروزه هزاران بوعلی سینا در جهان وجود دارد که باید در حوزه‌های علمی همکاری داشته باشند.

به گفته دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در حال توسعه در حال حاضر ۲۱ دانشگاه از طرف دولتهای عضو در شبکه دی هشت حضور پیدا کردند تا ابداعات، اختراعات و تحقیقات در میان کشورها را گسترش دهند تا بتوانند به رشد اقتصادی و توسعه پایدار دست یابند.

وی تاکید کرد: دانشجویان کشورهای عضو دی هشت گسترش خواهند یافت و امیدوار هستیم بتوانیم در قالب این گروه پروژه‌های مشترک تحقیقاتی داشته باشیم تا دانشگاه‌ها منبعی برای تبادلات علمی به شمار بروند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha