• چهارشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98021106183
  • خبرنگار : 30054

آخرین قیمت معامله‌شده خودروهای داخلی را از کجا بفهمیم؟

آخرین قیمت معامله‌شده خودروهای داخلی را از کجا بفهمیم؟

افزایش بی‌سابقه و دور از انتظار قیمت خودروهای خارجی باعث شده که بسیاری از خانواده‌ها تنها قادر به خرید خودروهای داخلی باشند. دسته دیگری از افراد هم که تمایل به خرید خودرو دست دوم و یا خرید اقساطی خودرو را دارند، دغدغه‌های متعددی همچون قیمت خودرو، نوع خودرو، اطمینان از سلامت خودرو و ... را دارند.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام همراه مکانیک، در این آشفته‌بازار که قیمت خودروهای داخلی به صورت روزانه و در مواردی ساعتی در حال افزایش است، آگاهی از قیمت خودرو و قیمت‌گذاری درست خودرو مهم‌ترین دغدغه مردم است. سوالاتی همچون آخرین قیمت معامله شد خودرو چقدر است؟ مرجع رسمی و قابل‌اعتماد تعیین قیمت خودرو کجاست؟ چطور می‌توان به‌طور دقیق و با آگاهی از تمامی ویژگی‌ها و کارکرد خودرو به قیمت‌گذاری صحیح آن پرداخت؟ در این متن سعی داریم با نگاهی کارشناسانه به این سوالات پاسخ دهیم.

چرا قیمت خودروهای داخلی تا این حد افزایش یافته است؟

کارشناسان و صاحب‌نظران خودرویی دلایل متعددی را برای افزایش قیمت خودرو داخلی عنوان کرده‌اند که عبارت‌اند از:

- افزایش قیمت ارز و تحریم‌ها

نوسان قیمت ارز در سال ۹۷ در کنار تغییرات گسترده در سایر فاکتورهای اقتصادی همچون قیمت سکه، نرخ تعرفه‌های گمرکی و … باعث افزایش قیمت خودرو داخلی شد. خروج بسیاری از خودروسازهای خارجی از بازار ایران و عدم عرضه‌ی خودروهای خارجی در کنار افزایش نرخ ارز و تعرفه‌های گمرکی باعث روند صعودی در قیمت خودروهای خارجی شد. ازآنجا که قیمت خودروهای داخلی و خارجی از یکدیگر تأثیر می‌پذیرند، با افزایش قیمت در بازار خودروهای خارجی شاهد افزایش قیمت خودرو داخلی نیز بودیم.

- افزایش قیمت جهانی محصولات فولادی

ممکن است این سوال در ذهن افراد ایجاد شود که با وجود داخلی بودن ساخت بسیاری از خودروها، چرا نوسانات قیمت ارز باعث افزایش قیمت خودرو داخلی شده است؟ پاسخ اینجاست که اگرچه بیش از ۹۰ درصد خودروهای ساخت داخل مانند پژو و پراید با قطعات و مواد اولیه داخلی تولید می‌شود؛ اما افزایش قیمت جهانی محصولات فولادی، بازار داخلی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. ازآنجاکه تمامی قطعات و بدنه خودرو از ورق‌های آلومینیومی و فولادی ساخته می‌شود، لذا افزایش قیمت جهانی این محصولات به افزایش قیمت خودرو داخلی نیز منجر می‌شود.

- حضور گسترده دلالان و قیمت‌گذاری حاشیه بازار

اگرچه موارد گفته‌شده در قسمت‌های قبل تأثیرات قابل‌توجهی در افزایش قیمت خودرو داخلی دارد، اما این‌ها تمام ماجرا نیست، بلکه حضور دلالان نقش مهمی در افزایش قیمت خودرو داخلی دارد. بسیاری از دلالان از تفاوت قیمت کارخانه و قیمت روز خودرو سوءاستفاده کرده و با ثبت‌نام در طرح‌های پیش‌فروش خودرو، نقدینگی را به سمت خرید و فروش خودرو روانه کرده‌اند. نتیجه آن می‌شود که افزایش تقاضا در کنار کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان، باعث ایجاد قیمت حاشیه بازار شده است که تماماً به سود دلالان است.

- مرجع قابل‌اعتماد تعیین قیمت خودرو کجاست؟

در این آشفته‌بازار و با افزایش قیمت خودرو داخلی، مهم‌ترین دغدغه خریداران و فروشندگان آگاهی از قیمت دقیق خودرو است؛ اما مرجع قابل اعتماد تعیین قیمت خودرو دست دوم کجاست؟ چطور می‌توان به‌طور دقیق و با آگاهی از تمامی ویژگی‌ها و کارکرد خودرو به قیمت‌گذاری صحیح آن پرداخت؟

پاسخ ما به شما استفاده از خدمات قیمت‌گذاری خودرو بر اساس قیمت آخرین معاملات روز خودرو است. سایت‌هایی همچون همراه مکانیک به ارائه خدمات لحظه‌ای قیمت خودروهای داخلی و خارجی بر اساس آخرین معاملات روز خودرو می‌پردازد. برای آگاهی از قیمت خودروهای داخلی کافی است به آدرس/hamrah-mechanic.com/carprice/dakheli مراجعه کرده و به جستجوی نام خودروی موردنظر خود بپردازید تا از قیمت تمامی مدل‌ها مطلع شوید.

همچنین نرم افزار آنلاین تعیین قیمت خودرو همراه مکانیک به شما این امکان را می‌دهد تا قیمت دقیق خودرو را بر اساس سال ساخت، رنگ خودرو، میزان کارکرد، میزان رنگ خوردگی بدنه و قطعات تعویض شده تعیین کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha