• سه‌شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98021708969
  • خبرنگار : 30057

قرار گرفتن ایران در جمع ۳ کشور تولیدکننده داروی ضد دیابت

قرار گرفتن ایران در جمع ۳ کشور تولیدکننده داروی ضد دیابت

با حضور معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و وزیر بهداشت در یکی از شرکتهای دانش‌بنیان دارویی، از دو داروی جدید درمان دیابت رونمایی شد.

به گزارش ایسنا داروی ضد دیابت «آمپاگلیفلوزین»، دارویی است که نرخ مرگ و میر بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

دانش فنی تولید این دارو در انحصار کشورهای آلمان و آمریکا بوده و ایران نیز به عنوان سومین تولیدکننده این دارو در جهان شناخته می‌شود.

داروی ضد دیابت «داپاگلیفلوزین» از دیگر داروهای جدید تولید شده است. این دارو یک داروی درمان دیابت شیرین نوع دو است که ایران بعد از انگلستان، موفق به تولید آن شده است.

این داروها در گروه داروهای مهارکننده ناقل سدیم-گلوکز نوع دو دسته‌بندی می‌شوند.

دو داروی فوق در سال ۲۰۱۴ به بازار ارائه شده‌اند و ایران با فاصله پنج سال موفق به تولید این داروهای پرکاربرد شده است.

به گزارش ایسنا، چهار داروی ایرانی که توسط محققان در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه سرطان و دیابت به تولید رسیده‌اند، امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار البرز رونمایی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۱:۲۲

قرص های گلوریپا و زیپمت توسط داروسازی دکتر عبیدی در دسترس میباشد و بر اساس منشا آنها ( آلمان ، انگلیس و امریکا) تهیه شده است.سوال بنده اینست که مگر تا بحال کشف و اختراع کالاها بویژه داروها و مواد غذایی بر پایه علم و دانش و تحقیقات نبوده است که در حال حاضر چند سالی است گفته میشود نتیجه تلاش شرکتهای دانش بنیان میباشد .

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۴:۱۱

خبر رو یک بار بخوانید خودتون خیر سرتون. میگید ایران بعد از انگلستان. قبلش هم گفتید امریکا و آلمان. ایران میشه ۴ام. !!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۹ ۰۰:۱۹

بهرجهت جای تقدیر و تشکر داره .بنده چند هفته هست که دارم از این قرص روزی یکبار مصرف میکنم و تاثیرش فوقالعاده هست .حالا هر کی به اندازه سر سوزنی کمک و تلاش کرده باید ازش قدر دانی کرد