• سه‌شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98023116729
  • خبرنگار : 71620

یوسفی:‌ لازمه حل مشکلات اقتصادی شفاف سخن گفتن با مردم است

یوسفی:‌ لازمه حل مشکلات اقتصادی شفاف سخن گفتن با مردم است

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با اقتصاد بانک محور و توزیعی (و نه تولیدی) نمی‌توان نسخه شفابخشی برای اقتصاد پیچید.

به گزارش ایسنا، همایون یوسفی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ملغمه‌ای از حواشی سیاسی و اجتماعی اغلب ماهیت پدیده‌ها و مشکلات کشور ناشناخته می‌ماند و به همین دلیل اغلب راهکار مناسب پیدا نمی‌شود. مشکلات اقتصادی از اهم مشکلات کشور است. اقتصادهای دانش بنیان دنیا به سیاست‌های قدیمی بر نمی‌گردد. با بازگشت به سیاست‌های گذشته مثل سهمیه بندی نمی‌توانیم بحران اقتصادی را کنترل کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن تاکید بر «شفاف سخن گفتن با مردم» گفت: با اقتصاد بانک محور و توزیعی و نه تولیدی لااقل در کوتاه مدت نمی‌توان نسخه‌ای شفابخش برای اقتصاد پیچید. باید برای میان مدت و بلند مدت نسبت به جراحی‌های عظیم اقتصادی برنامه ریزی کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به شعالر سال رونق تولید تاکید کرد: امسال باید به دو رکن اصلی یعنی ثبات اقتصادی و سرمایه گذاری توجه کنیم. متأسفانه در حال حاضر سرمایه گذاری‌ها به سمت بازارهای غیر مولد مثل طلا، ارز، مسکن و خودرو معطوف شده است. با وضع مالیات و عوارض و اصلاح قوانین بانکی می‌توان زمینه رونق تولید را فراهم کرد.

یوسفی در مورد سیاست‌های داخلی کشور گفت: جریانی که آینده سیاسی را در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به دست می‌گیرد یک جریان جدید نیست بلکه جریانی است که سهم بیشتری از واقعیات اجتماعی داشته باشد.

وی افزود: دولت باید به این نکته توجه کند که کشور را نمی‌توان با دستورالعمل‌های یکسان و بدون در نظر گرفتن پتانسیل‌های منطقه‌ای اداره کرد. در حوزه سیاست خارجی در حال حاضر در دنیا به علت انقلاب در حوزه‌های علمی و ارتباطی مبانی سیاست، اقتصاد و امنیت در حال تغییر است و به سرعت بازتولید قدرت و ثروت در جهان در حال شکل گیری است؛ بنابراین نقش امروز دستگاه دیپلماسی یک نقش تاریخی است و باید برای تعریف جایگاه خود در آینده منطقه و جهان تلاش وافری کند. عرصه قدرت کشورها در آینده نزدیک نه در جنگ سرد بلکه در حوزه‌هایی مانند جنگ اقلیم، جنگ ژنتیک و جنگ هوش مصنوعی است. لذا وظیفه دولت و مجلس در شرایط فعلی از هر زمان دیگری مهمتر است.

یوسفی با اشاره به مسائل منطقه‌ای گفت: عزت ما در جهاد و اقتدار است به طور ماهیتی در منطقه اتفاقی نیفتاده که آرایش جنگی شکل بگیرد. قدرت‌های استعماری در مذاکره به جای تعامل قصد تقابل دارند. لذا به نظر می‌رسد که در حال حاضر مهمترین راهبرد انسجام داخلی و اقتدا به فرمایشات رهبری و انتخاب مردم به عنوان بزرگترین شریک راهبردی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن تاکید بر ظرفیت‌های خوزستان در کاهش تنش‌های منطقه‌ای گفت: جغرافیای جنوب ایران و به خصوص خوزستان مهمترین عامل در شکل بخشیدن و تثبیت روابط ایران با کشورهای منطقه و جهان در آینده است. از ظرفیت‌های خوزستان می‌توان برای پر کردن خطرهای دیپلماتیک و ژئو پولتیک استفاده بهینه کرد اما متأسفانه علی رغم این پتانسیل‌ها نگاه راهبردی به آن وجود ندارد. در ابتدای جنگ خوزستان نقطه هدف دشمنان بود و هنوز هم هست. با این تفاوت که ما پس از جنگ خوزستان را رها کردیم ولی دشمنان خوزستان را رها نکردند.

یوسفی در پایان ضمن بیان تذکراتی درباره یکسان سازی حقوق بازنشستگان و معوقات معلمان گفت: دشمنان بدانند که صف مردم خوزستان همیشه در برابر دشمنان این آب و خاک واحد بوده و دشمنان ایران هیچ عقبه و جایگاهی در بین مردم خوزستان ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha