• شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98031807643
  • خبرنگار : 30054

ترویج مدل سرمایه‌گذاری اشتراکی برای توسعه استارتاپ ها در اینوتکس ۲۰۱۹

ترویج مدل سرمایه‌گذاری اشتراکی برای توسعه استارتاپ ها در اینوتکس ۲۰۱۹

یک مشکل استارتاپ‌ها جذب سرمایه‌گذار است و یکی از رویکردهای اینوتکس 2019 ترویج مدل سرمایه‌گذاری اشتراکی برای توسعه استارتاپ‌ها است

به گزارش ایسنا، مجتبی حمیدیان عضو اتاق فکر هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با اشاره به مشکلات استارتاپ ها و کسب وکارهای نوین دانش بنیان در جذب سرمایه و تأمین مالی، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که برای این موضوع مطرح می‌شود ایجاد شبکه سرمایه‌گذاران است که هم ادبیات و دغدغه مشترکی دارند و هم زبان هم را بهتر می‌دانند اما همه آنها توانایی شناسایی ابعاد بیزینس و ورود یک تنه به آن را ندارند. بنابراین یکی از بهترین مدل‌ها برای جذب سرمایه استارتاپ ها و یا کمک به جذب سرمایه آنها مدل سرمایه‌گذاری اشتراکی است که مدل جدی برای جذب سرمایه‌گذاری با توجه به نیاز موجود است. نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ قائل به ارائه این مدل و دسترسی راحت‌تر کسب و کارهای اینترنتی به سرمایه است.

حمیدیان با ذکر اینکه رویکرد نمایشگاه اینوتکس در سال جاری نسبت به قبل دچار تغییراتی شده و این تغییرات مثبت است، گفت: محور و رویکرد اصلی اینوتکس در ابتدا بر انتقال فناوری بود. یعنی فناوری از کشورهای مبدا به داخل ایران وارد شده و بومی سازی شود. اتفاقی که از چند سال پیش و به واسطه سیاست‌های مدیریتی در نمایشگاه و اتفاقاتی که در حوزه کسب و کارهای فناورانه افتاد، این بود که نمایشگاه باید از موضوع انتقال فناوری به سمت ارتقا اکوسیستم فناوری تغییر جهت بدهد.
عضو اتاق فکر هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری افزود: این مسئله امسال با قوت تمام‌تر انجام شد. به طوری که نمایشگاه اینوتکس امسال بزرگترین نمایشگاه اکوسیسستم کارآفرینی و کسب و کار و استارتاپ ها شناخته می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از زیرشاخه‌های این نمایشگاه انجام مأموریت سابق یعنی انتقال فناوری به ایران است که در کنار آن منتورها، شتابنده‌ها، صندوق‌های خطرپذیر و همه بازیگران عرصه نوآوری و فناوری کمک می‌کنند تا کسب و کارهای هایتک و فناورانه با هم جمع شده و گفتگو کنند و از نظر ما این کار کار مفید تری برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری در کشور است.
به گفته وی نقدی که به طور کلی درباره اینوتکس وجود دارد و سال گذشته نیز به آن وارد شد، این بود که این نمایشگاه‌ها را آنطور که باید مردمی نکرده‌ایم. سال گذشته تاکید شد که هر کدام از بخش‌های نمایشگاه توسط تیم تخصصی آن بخش که بر آن حوزه تسلط دارند، پیگیری و مدیریت شود تا نمایشگاه در سایز بزرگ‌تری برگزار شود و ضمناً نمایشگاه با محوریت بخش خصوصی برگزار شود. کاری که ما باید انجام دهیم این است که این روش همچنان توسعه پیدا کند و در رده‌بندی بخش‌های مختلف نمایشگاه، تداوم یابد.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha