• شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98032511605
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران:

پارک‌های فناوری فضاهای رشد برای رسیدن یک ایده به هدف نهایی هستند

پارک‌های فناوری فضاهای رشد برای رسیدن یک ایده به هدف نهایی هستند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: در راستای رسیدن به هدف نهایی یک ایده باید به ایجاد فضاهایی به عنوان مرکز رشد اهمیت فراوان داد. پارک علم و فناوری نقطه عطف این موضوع بوده و هرچند دشوار، اما کار خود را در این مسیر به خوبی انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس زارعی هنزکی در مراسم افتتاحیه نخستین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: امروز باید در این نشست تخصصی نگاه استارتاپی به حل مسأله بیشتر باشد، اقتصاد دانش‌بنیان اساساً بر ۵ محور اساسی بنیان گذاشته شده است، این ۵ حلقه یک نقطه اشتراک دارند که آن پارک علم و فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: باید ایده در یک مسیر مشخص رشد کند تا در نهایت به مرحله تولید رسیده و در بازار به فروش برسد که در آن یکی از مهم‌ترین بخش‌ها بحث خواسته‌های مشتری است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: در راستای رسیدن به هدف نهایی یک ایده باید به ایجاد فضاهایی به عنوان مرکز رشد اهمیت فراوان داد. پارک علم و فناوری نقطه عطف این موضوع بوده و هرچند دشوار، اما کار خود را در این مسیر به خوبی انجام می‌دهد.

زارعی با اشاره به این‌که باید در مسیر رشد استاندارد لازم را رعایت کنیم، افزود: در طراحی جدید یک مسیر نوین رعایت استاندارد لازم مهم است، ما تصور می‌کنیم منطقه آزاد نقطه اتصال اصلی میان مارکت بیرونی و اقتصاد دانش‌بنیانی است که برگرفته از ایده‌های خلاقانه و فناورانه‌ای است که قابلیت هر دو کسب و کار داخلی و خارجی را دارند.

دکتر اکبر افتخاری، معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد هم در مراسم نخستین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی EXPORTECH اظهار کرد: اساساً آنچه این نشست و همایش را جذاب می‌کند، موضوع ترکیب تکنولوژی با صادرات است.

وی افزود: امروزه با واژگان جدیدی در زمینه توسعه اقتصادی روبه‌رو هستیم که مفهوم قوی‌تری دارند، موضوع تکنولوژی به‌ویژه دیجیتال یک گام فراتر از آی‌تی است. در موضوع صادرات مباحث مختلفی مطرح شده است که همه این موضوعات نشان از نقش مهم صادرات در تولید یک کشور دارد. اما امروزه باید دانست که همگام شدن صادرات با تکنولوژی هدفمند لازم برای آن نیاز اصلی برای رشد اقتصادی صادراتی است.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد ادامه داد: ترکیب تکنولوژی با مفاهیم جدید، عصر جدیدی را ایجاد کرده است که در حقیقت فلسفه وجودی مناطق آزاد بهره‌گیری از این ترکیب است. بستر در مناطق آزاد آماده است تا بتوانیم این مسیر را طی کنیم و به نتیجه برسیم.

دکتر رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم افتتاحیه نخستین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی EXPORTECH اظهار کرد: مناطق آزاد ابزاری مهم در راستای توسعه تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری است. چگونگی شکل‌گیری یک منطقه آزاد و فعال نیازمند چارچوب‌ها، قوانین و زیرساخت‌هایی است که نخستین مطلب حائز اهمیت در ایجاد یک منطقه آزاد بوده که در نهایت موفق یا ناموفق بودن این ساختار ایجاد شده را تعیین خواهد کرد.

مسرور در ادامه و در راستای ایجاد شدن یک منطقه آزاد موفق به موارد زیر اشاره کرد: این‌که دولت‌ها به چه میزان به مدل ایجاد شده برای مناطق آزاد توجه دارند، بسیار مهم است، اقتصاد باز یا بسته نیز عامل دیگر بسیار مهم در موفقیت این مناطق است که همه این‌ها به موضوع قوانین و مقررات با این هدف که چه میزان قوانین و با چه کیفیتی برای این مناطق در کشور وجود دارد، مرتبط است. ایجاد این قوانین هدفمند از جهت ایجاد یک نظام واحد در این مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی نخستین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی "EXPORTECH" را ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه ازاد انزلی برگزار کرد.

این نشست تخصصی با هدف استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایجاد اشتغال و توسعه منطقه، شناسایی استارتاپ‌های حوزه صادرات و واردات، افزایش تعاملات با تجار و بازرگانان کشور و … برگزار شد.

این رویداد در سه بخش پنل چالش‌های مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی، نمایشگاه محصولات فناورانه و Reverse Pitch و معرفی ایده‌های برتر برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha