• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98032813634
  • خبرنگار : 30054

۸ دستگاه ماینر برتر استخراج بیت‎ کوین سال

۸ دستگاه ماینر برتر استخراج بیت‎ کوین سال

از استخراج بیت کوین می‌توان درآمدزایی کرد اما برای این کار نیاز به دستگاه‌هایی است که ماینر نام دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بنگ گود، پیش از صحبت در مورد سخت‎افزار استخراج بیت ‎کوین، اجازه دهید اصطلاحات دستگاه ماینر آن را معرفی کنیم که به شما کمک خواهد کرد مسائل فنی مربوط به استخراج بیت ‎کوین را درک کنید.

اخیراً سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد طراحی چیپ‌ها برای اهداف استخراج را شروع کند. منبع این اطلاعات در یکی از کنفرانس‌ها در کشور چین بوده است و ثابت می‌کند رقابت قرار است سخت شود.

استخراج بیت کوین یک فرآیند محاسبه‌ای غیرمتمرکز است که ۲ هدف دارد: هدف اول تأیید تراکنش‌ها به شکل قابل اطمینان زمانی که قدرت محاسبه‌ای کافی وقف بلاک می‌شود و ایجاد بیت کوین‌های جدید در هر بلاک است.

هش ریت در دستگاه ماینر

هش ریت به معنای تعداد محاسبه‌های پیچیده‌ای است که سخت‌افزار می‌تواند در یک ثانیه کامل کند. هش ریت شانس حل محاسبات پیشرفته را افزایش می‌دهد که این قضیه برای به دست آوردن بیت کوین به عنوان یک جایزه الزامی است. هش ریت با مگاهش یا گیگاهش یا تراهش در هر ثانیه اندازه‎گیری می‌شود. اولین سخت‎افزار استخراج بیت کوین هش ریت بیت ۳۳۶ مگاهش در ثانیه و ۱۴ میلیون مگاهش در ثانیه داشت.

با توجه به اینکه خرید ماینر بیت کوین یک سرمایه‎گذاری است، باید برای تکمیل مؤثر فرآیند ماینینگ یک هزینه خاص را در نظر بگیرید که جزو آن هزینه برق است. هرچه سخت‎افزار استخراج قوی‌تر باشد، برق بیشتری مصرف می‌کند. پیش از خرید هر گونه سخت‎افزار ماینینگ، باید نرخ مصرف برق را به وات در نظر بگیرید.

اعداد مربوط به مصرف برق و هش ریت به شما کمک می‌کند تعداد هش‌هایی را که می‌توانید از هر وات برق از طریق سخت‎افزار استخراج به دست آورید را محاسبه کنید. پس از آن، هش ریت را بخش بر مصرف برق دستگاه به وات کنید تا نتیجه را به دست آورید.

سختی استخراج یا ماینینگ چیست؟

سنجش میزان سختی پیدا کردن یک هش زیر ارزش هدف (یک عدد ۲۵۶ بیتی) در طول اثبات کار است. سختی استخراج بالا به معنای ارزش هدف پایین و برعکس است. ارزش هدف هر ۲۰۱۶ بلاک (تقریباً هر دو هفته یک مرتبه) مجدداً محاسبه می‌شود. میانگین زمان ایده‌آل استخراج ۱۰ دقیقه به ازای هر بلاک است.

با این مقدمه به معرفی بهترین سخت‌افزارهای ماینینگ می‌پردازیم.

راهنمای خرید بهترین دستگاه ماینر

۱) ماینر BitMain AntMiner S۵

حتی با آن که Antminer S۵ ممکن است به خوبی جدیدترین دستگاه‌های شرکت بیت مین مانند S۷ و S۹ نباشد ولی باز هم عملکرد قابل توجهی دارد. این سخت‎افزار مقدار مصرف انرژی ۱۱۵ ولت دارد که حدود ۵۶۰ وات برق مصرف می‌کند.

این سخت‎افزار برای هر ۰.۵۱ وات انرژی که مصرف می‌کند ۱ گیگاهش در ثانیه محاسبات انجام می‌دهد. کارآیی آن در مقایسه با نسل قبلی یعنی S۳ بیشتر شده است و یکی از بهترین ماینرهای بیت کوین در سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود.

۲) ماینر BitMain AntMiner S۷

BitMain AntMiner S۷ از زمان معرفی‌اش در سال ۲۰۱۵، به یکی از محبوب‌ترین سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین تبدیل شده است که علت آن ویژگی مصرف برق پایینش است.

منبع برق پیشنهادی برای S۷، مدل ۱۶۰۰ واتی APW۳ است که یکی از بهترین‌های بازار است که مخصوصاً برای استخراج بیت کوین طراحی شده است.

کارآیی BitMain AntMiner S۷ بستگی به دمای محیط و منبع برق استفاده شده دارد. اما در دمای اتاق حدوداً ۲۵ درجه سانتی‎گراد، این دستگاه در حدود ۱۳۰۰ وات برق مصرف می‌کند.

۳) BitMain AntMiner S۹

BitMain AntMiner S۹ در حال حاضر یکی از بهترین سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین موجود در بازار است. این دستگاه بالاترین هش ریت را در حدود ۱۴ تراهش در ثانیه دارد، این دستگاه به لطف ۳ برد مدار که مجموعاً ۱۸۹ چیپ دارند به این قدرت رسیده است.

این دستگاه یکی از کارآمدترین سخت‌افزارهای ماینینگ در بازار با مصرف ۳۰۰ وات برق بیشتر در مقایسه با S۷ است که کارآمدی آن را با توجه به ۱ ژول در هر گیگاهش دو برابر می‌کند.

۴) سخت افزار AntMiner T۹

AntMiner T۹ یکی دیگر از سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین است که در مقایسه با S۹ قیمت کمی بیشتر دارد. T۹ تقریباً برای ۱۱.۵ تراهش در ثانیه در حدود ۱۴۵۰ وات برق مصرف می‌کند و کارآیی ۰.۱۲۶ ژول در هر گیگاهش را دارد.

با توجه به این اعداد باید بگوییم S۹ از T۹ بهتر است. کیفیت چیپ‌های S۹ پایین بود که همین قضیه پایداری را این سخت‎افزار را کاهش داد. اما سپس در T۹ Miner مشکل کیفیت پایین برطرف شد.

۵) خرید ماینر AntMiner L۳+

AntMiner L۳+ ۴ برد دارد که از ۲۲۸ چیپ تشکیل شده‌اند که مقدار آن دو برابر نسل قبلی این دستگاه است. L۳+ سخت‎افزار استخراج بیت کوین با استفاده راحت است و قدرت هش ریت در حدود ۵.۴ مگاهش در ثانیه با مصرف تقریباً ۸۰۰ وات برق دارد و کارآمدی آن ۱.۶ ژول در مگاهش است.

۶) BitMain AntMiner D۳

BitMain AntMiner D۳ زمانی که بحث ماینرهای Dash ASIC (سخت‌افزارهای مخصوص استخراج ارز الکترونیکی دش) مطرح می‌شود، یکی از بهترین‌ها است. اکثر استخراج‎کنندگان از این سخت‎افزار ابتدا برای استخراج سکه‌های دش استفاده می‌کنند و سپس آن را به بیت کوین تبدیل می‌کنند و در این فرآیند سود بیشتری به جیب می‌زنند.

Bitmain Antminer D۳ هشت ریت ۱۵ گیگاهش در ثانیه دارد و از حدود ۱۲۰۰ وات برق استفاده می‌کند. ابعاد این دستگاه ۳۲۰ در ۱۳۰ در ۱۹۰ میلی‌متر است که اجازه می‌دهد چند عدد از آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید بدون نگرانی در مورد اینکه فضای زیادی اشغال کند.

۷) ماینر Dragonmint T۱۶

Dragonmint T۱۶ اولین سخت‎افزار استخراج بیت کوین است که موفق به دستیابی به هش ریت ۱۶ تراهش در ثانیه شده است تا یک سخت‎افزار استثنایی باشد. این دستگاه به ۱۶۰۰ وات برق نیاز دارد ولی تنها ۰.۰۷۵ ژول در گیگاهش برق مصرف می‌کند در حالی که آمار Antminer S۹ شرکت بیت‌مین ۰.۰۹۸ ژول در گیگاهش است.

Dragonmint T۱۶ به علت استفاده از الگوریتم ASICBOOST بیست درصد کارآیی بیشتری دارد و یکی از بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹ است.

۸) Avalon۶

Avalon۶ یکی از بهترین سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین برای تازه‌کارها است. فرآیند نصب راحت است و این سخت‎افزار چند وقتی است در بازار با سوددهی خوبی وجود دارد.

از ۱۰۵۰ وات برقی که مصرف می‌کند موفق به تولید ۳.۵ تراهش می‌شود.

متأسفانه Avalon۶ منبع برق خودش را ندارد و باید آن را جداگانه خرید. Avalon۶ یک دستگاه خوب برای نصب در اداره یا خانه است که ممکن است سوددهی زیادی نداشته باشد ولی برای امن‎سازی شبکه بیت کوین بسیار انتخاب خوبی است.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha