• شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 98051205855
  • خبرنگار : 71576

مصطفی هاشمی: شانس ایران و چین برای سهمیه المپیک یکی است/ برنامه آماده‌سازی تیم ملی کامل است

مصطفی هاشمی: شانس ایران و چین برای سهمیه المپیک یکی است/ برنامه آماده‌سازی تیم ملی کامل است

مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران گفت: شانس ما برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹، به اندازه چین است.

مصطفی هاشمی در گفت و گو با ایسنا، درباره اردوهای برون مرزی و تدارکاتی تیم ملی بسکتبال ایران در راستای آماده سازی جهت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ چین، گفت: برای اینکه تیم خوبی داشته باشیم، مهم است بعد از تمرینات و آموزش‌هایی که صورت می‌گیرد آزمون و خطاهایی را هم در تیم داشته باشیم که این موضوع با حضور در مسابقات تدارکاتی صورت می‌گیرد. با شرکت در مسابقات تدارکاتی هماهنگی بازیکنان بیشتر می‌شود و سرمربی نیز نقاط ضعف تیم را شناسایی می‌کند، به نظر من این بازی‌های تدارکاتی در هر صورت مفید است.

او درباره سطح بازی‌ها گفت: به هر حال این اردوها و بازی‌ها سلیقه فدراسیون و کادرفنی تیم ملی است که باید به تصمیم آن‌ها احترام گذاشت. برخی دوست دارند از بازی‌های سخت شروع کنند، اما برخی هم دوست دارند مثل ایران از بازی‌های سطح پایین کار را آغاز کنند که مشکلی ندارد. با این حال برنامه آماده سازی تیم ملی ایران کامل است و فدراسیون عملکرد خوبی در این زمینه داشت، امیدوارم تیم ملی نیز نتیجه خوبی بدست آورد.

این کارشناس بسکتبال در مورد شانس ایران برای موفقیت در جام‌جهانی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو، گفت: من قبلا بارها گفته‌ام و الان نیز می‌گویم، شانس ما برای حضور در المپیک به همان اندازه است که چین شانس دارد. امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم تا به المپیک برسیم.

او افزود: با این حال باید بگویم که ایران ۱۲ سال پیش قهرمان آسیا شد و اگر ما روند خوب خود را ادامه می‌دادیم الان باید به فکر صعود از گروه بودیم! متاسفانه با عملکرد کلی که در بسکتبال داشتیم و نگاه‌هایی که به این رشته تغییر کرد این اتفاق رخ نداد، الان باید سعی کنیم در فضای خاص جام جهانی کنار تیم‌های خوبی که وجود دارند عملکرد قابل قبولی داشته باشیم تا سهمیه المپیک را کسب کنیم. تاکید می‌کنم که شانس ما برای کسب سهمیه به اندازه چین است. امیدوارم این شانس به ایران تعلق بگیرد.

مربی سابق تیم ملی بسکتبال درباره ضعیف بودن گروه چین (ونزوئلا، ساحل‌عاج و لهستان) نسبت به گروه ایران (پورتوریکو، تونس و اسپانیا) نیز اظهار کرد: باید این واقعیت را قبول کرد که چین نسبتا گروه راحت‌تری دارد، اما این اختلاف‌ سطح گروه‌ها خیلی زیاد نیست و ما باید بازیکنان خود را به این خودباوری برسانیم که ایران توانایی شکست تیم‌هایی مانند پورتوریکو و تونس را دارد. البته نباید فکر کنیم تیمی مثل اسپانیا را شکست می‌دهیم، این فکر رویا پردازی است و تنها باید سعی کنیم برابر چنین قدرت‌هایی با جسارت بازی کنیم.

هاشمی در پایان و درباره رده‌های پایه بسکتبال ایران نیز گفت: من فکر می‌کنم نباید عدم رشد رده‌های پایه را تنها به فدراسیون نسبت داد. باشگاه‌ها و آکادمی‌های بسکتبال ما باید عملکرد خود در رده‌های پایه را بهتر کنند. بهتر است به نحوی عمل کنیم که نونهالان و نوجوانان بیشتر به این رشته جذب شوند چرا که من این روزها می‌بینم اکثر خانواده‌ها بچه‌های خود را بیشتر از بسکتبال به رشته‌های دیگر وارد می‌کنند. امیدوارم این شرایط بهبود پیدا کند تا بسکتبال روزهای خوبی را در پیش داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha