این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.
به گزارش ایسنا، روزنامهنگاران در تهیه خبر و مطالب، استراتژیهای هوشمندانهای دارند که به خوبی میتوانند اعتماد مخاطب را جلب کنند و وی را برای رسیدن به مقصود و دستاوردهای یک برند همسو کنند. در ادامه روشهایی برای تولید محتوا با استفاده از استراتژیهای روزنامهنگاران ارائه میشود که توجه به آنها در روند تولید محتوای با اعتبار بسیار مفید خواهد بود.
· پیوستگی مطالب
هدف اصلی تولید محتوا پاسخ به سوالات مخاطبان است. وقتی مخاطبان روی عنوانی کلیک میکنند دوست دارند اطلاعات مرتبط با آن عنوان برای آنها نمایش داده شود. پس همواره در تولید محتوا باید نیازهای مخاطبان شناسایی و به آنها پاسخ داده شود و از پرداختن به موضوعات حاشیهای پرهیز شود.
· صداقت در بیان
بهترین ابزار برای اعتبار بخشیدن به محتوا صداقت در بیان آن محتواست. سعی نکنید مانند فروشندگان صرفا به فکر اغوای مخاطب باشید. حتی از بیان نقاط ضعف خود نیز ترسی نداشته باشید؛ چرا که در هر صورت مخاطبان از نقاط ضعف شما آگاه خواهند شد پس چه بهتر است آنها را از زبان خود شما بشنوند.
· بیان واقعیات
اگر کلاه روزنامه نگاران را به سر بگذارید و با عینک آنها به وقایع نگاه کنید خواهید دید که بیان واقعیات بهترین روش برای اعتبار بخشی به یک محتواست. حتی در بیان داستان برند یا داستان بازاریابی به بیان یک داستان واقعی بپردازید و خود را جای مخاطب گذاشته و از خود بپرسید حال قدم بعدی چیست و مخاطب به چی جیزی نیاز دارد؟ تنها در این صورت می توانید ارتباط درستی با مخاطب برقرار کنید.
· ذکر منابع
در مطالب خود از ذکر منابع، نقل قولها و لینکها کوتاهی نکنید چرا که مخاطبان دوست دارند بدانند موضوعی که مطرح شد از چه منبعی و با چه درجه ای از اعتبار ذکر شده است.
· استفاده از فیلم برای اثبات
استفاده از ویدئوهای کوتاه این امکان را به مخاطب میدهد که مطلبی را که شما بیان کردید با گوش خود شنیده و با چشم خود ببیند. سعی کنید از ویدئوهای کوتاه و البته مرتبط با موضوع استفاده کنید. استفاده از ویدئو علاوه بر اعتبار بخشیدن به مطلب باعث جذابیت بیشتر محتوای تولیدی نیز میشود.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیهبر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژآگهی
نظرات