• سه‌شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98070201493
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی تهران

رییس مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران خبر داد

بیمارستان سیار در سطح شهر تهران/ راه اندازی اپلیکیشن درمانی برای دریافت خدمات با هزینه مناسب

مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

رییس مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اعلام کرد: به منظور افزایش سطح دسترسی متقاضیان، این مرکز در حال تدارک یک اپلیکیشن درمانی است که قابلیت نصب بر روی سیستم های اندروید و آی او اس را دارد، هدف اصلی افزایش سطح دسترسی همگانی است و مسلما دریافت خدمات از این مسیر برای درمانخواه به صرفه تر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا عمومی با معرفی مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل اظهار کرد: این مرکز بیش از دو دهه است که در کلان شهر تهران کلیه خدمات کلینیک و پاراکلینیک را به صورت شبانه روزی ارائه می کند.

وی درباره پیشینه این مرکز گفت: ارائه خدمت از یک فضای کوچک با یک تیم دو تا سه نفره شروع شد.شروع فعالیت با ارائه محدود خدمات درمانی و مراقبتی در محل کار و منزل متقاضی بود، اولویت خدمت رسانی به سالمند یا افرادی بود که هیچ گونه امکانی جهت مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها را نداشتند. با گذشت زمان و آشنایی بیشتر شهروندان تهرانی با خدمات مرکز، میزان در خواست ها افزایش یافت و به همان نسبت نیز تیم درمانی و بسته خدماتی این مرکز تکمیل شد به طوری که  امروز به جرات می توان گفت مرکز درمان در منزل یک بیمارستان سیار در سطح شهر تهران است.

عمومی افزود: آنچه که اعتبار این مرکز را افزون کرد، ماموریت آن در اولویت قرار دادن نیازهای بیماران و همچنین تجارب و اقدامات مدیرانی از جمله دکتر علیجانی، دکتر بهرامی، دکترعلامه و دکتر زالی بود که امروزه هرکدام از این عزیزان دارای مسئولیت های خطیری در بدنه دولت هستند .

مدیر مرکز درمان در منزل دم با اشاره به اینکه این مرکز دارای ظرفیت های ارزشمندی است تاکید کرد: این مرکز با دارا بودن یک تیم ستادی بالغ بر 30 نفر و 10 کارشناس فعال در گروه پژوهشی، مشغول فعالیت های مرتبط با این حوزه بوده و به تحقیق و توسعه دیتاها می پردازد. اما مهم ترین بخش این سازمان تیم  لجستیک و عملیاتی متشکل از 300 نفر پزشکان عمومی و متخصص، پرستاران، پیراپیزشکان و…است که به صورت آنکال در حال همکاری هستند.

وی در خصوص ارائه سرویس حضوری در این مرکز افزود: به دلیل استقبال مشترکین مرکز دم، در این مجموعه خدمات طب سنتی ایرانی نیز ارائه می شود که از منظر عام مورد اقبال است.

وی تصریح کرد: در این سال ها، ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات را در اولویت ماموریت های خود قرار داده ایم به نحوی که درحال حاضر سرویس های خدماتی این مرکز به صورت الکترونیک و پاسخگویی آنلاین ارائه می شود که از جمله اقدامات بهبود دهنده سطح کیفی ارائه خدمات است و رهاورد آن ارائه سرویس  به بیش از 200 مشترک تهرانی در روز و در کلیه مناطق22 گانه تهران است.

به گفته عمومی، نکته حائز اهمیت در دسترس بودن خدمات این مرکز برای کلیه اقشار با بضاعت های مختلف است.

وی درخصوص کیفیت ارائه سرویس گفت: کلیه فرایند دریافت خدمات از ابتدای درخواست تا پایان آن به صورت الکترونیک ثبت می شود. در گذشته پرونده آنلاینی برای بیمار فراهم نبود و ثبت ها کاغذی انجام می شد اما امروز تنها با یک تماس این پرونده در دسترس اپراتور واحد پیام قرار گرفته و مسلما این امر منجر به تسریع در دریافت خدمت می شود.

مدیر درمان در منزل جهاددانشگاهی در ادامه افزود: به منظور افزایش سطح دسترسی متقاضیان، این مرکز در حال تدارک یک اپلیکیشن درمانی است که قابلیت نصب بر روی سیستم های اندروید و آی او اس را دارد، هدف اصلی افزایش سطح دسترسی همگانی است و مسلما دریافت خدمات از این مسیر برای درمانخواه به صرفه تر خواهد بود.

وی در ادامه به سامانه پایش سلامت پرسنل سازمان ها اشاره کرد و افزود: در این سامانه کلیه نتایج کلینیکی و پاراکلینیکی فرد ثبت و ضبط شده و تنها با یک کارت پایش الکترونیکی که دارای بارکد است همیشه و همه جا قابل دسترس بوده و فرد می‌تواند درمراجعات درمانی پرونده پزشکی خود را به صورت آنلاین تنها با اسکن بارکد در اختیار پزشک معالج قراردهد.

این مدیر از مشکلات عمده ارائه اینگونه خدمات را اجرای طرح ترافیک و محدودیت تردد کادر آنکال در سطح شهر دانست و با بیان اینکه این امر پروسه ارائه خدمت به فرد را طولانی می کند، توضیح داد: به عنوان مثال بیماری که در محدوده طرح ترافیک است و نیازمند دریافت خدمت در زمان مشخصی است به علت وجود این محدودیت ممکن است از دریافت خدمت بازماند و این مساله تامل برانگیزی است. امیدواریم مسئولین امر در شهرداری و حمل ونقل و ترافیک این معضل را حل کرده تا ما نیز به ارائه هرچه بهتر خدمت بپردازیم.

عمومی در پایان عنوان کرد: همواره سعی کردیم کیفیت را قربانی کمیت نکنیم و گواه این مدعا وجود بیش از 35 هزار پرونده فعال است که هرروز در حال دریافت خدمات متنوع این مجموعه هستند. هدف غایی ما ارائه سرویس با کیفیت به شهروندان تهرانی و در آینده نزدیک در سطح کشور است، البته با مراکز برخی استانها مثل البرز، قزوین و… در حال همکاری هستیم و امید است به زودی در کل کشور تنها با یک تماس این سرویس ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.