• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98070806250
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تاکید کرد

پیگیری موارد اندک تقلب در جامعه علمی و دانشگاهی بدون هیچ اغماضی

پیگیری موارد اندک تقلب در جامعه علمی و دانشگاهی بدون هیچ اغماضی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه خود اعلام کرد: موارد اندک تقلب در آموزش عالی کشور را بدون هیچ اغماضی پیگیری خواهیم کرد و تلاشمان بر این است تا ساحت پاک جامعه علمی و دانشگاهی کشور را از ننگ تقلب بزداییم.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا علومی یزدی، در این آیین، با تشکر از حسن اعتماد وزیر علوم به وی، با اشاره به لزوم نظم حقوقی منسجم‌تر در نظام آموزش عالی کشور گفت: امیدوارم بتوانیم با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر با مراجع بالادستی و قانون‌گذار، ساختار حقوقی بهینه حاکم بر آموزش عالی کشور را ارائه کنیم.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت قانون‌گرایی در مسائل مختلف آموزش عالی، ارتقای جایگاه دفاتر حقوقی دانشگاه‌ها و مشارکت آنان در تصمیم سازی‌ها، احیای اختیارات قانونی و وظایف اجرایی وزارت علوم و بالاخره ضرورت تفاهم و تعامل دوسویه با قوای مقننه و قضاییه را از دیگر برنامه‌های خود در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم عنوان کرد.

دکتر علومی یزدی مستندسازی اموال غیرمنقول دانشگاه‌ها، توجه به حوزه مالکیت فکری و تلاش برای ایجاد یک بستر قانونی مناسب برای حمایت از ایده‌های مبتکرانه و نوآورانه دانشجویان و اساتید تا بتوانند منتهی به تولید ثروت و اشتغال شود، را از دیگر برنامه‌های خود در این معاونت برشمرد.

ارائه ۱۳۶۰۰ گزارش به نمایندگان مجلس و روسای دانشگاه‌ها در دو سال گذشته

دکتر حسین سیمایی صراف، دبیر هیئت دولت و معاون سابق حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز در این آیین طی سخنانی گفت: در دو سال گذشته ۱۳هزار و۶۰۰ گزارش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه‌ها ارائه شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سیمایی صراف در این آئین با تشکر از همکاری مؤثر معاونان و مدیران وزارت علوم در موارد مختلف حقوقی گفت: در سال ۹۸-۹۷ حدود ۴۰۰ رأی از محاکم دریافت کردیم که این به معنی بررسی ۴۰۰ پرونده است که با همکاری همه دوستان در معاونت حقوقی و امور مجلس این کار انجام گرفته است.

دکتر سیمایی صراف با اشاره به اینکه در سال ۹۸-۹۷ هشت لایحه به دولت ارائه کرده‌ایم، گفت: همچنین در این مدت در ۳۴ مورد از طرح‌ها و لوایح خارج از حوزه وزارت علوم مشارکت داشتیم و بیش از ۳۰۰ استفساریه حقوقی را پاسخ داده‌ایم.

دبیر هیئت دولت در بخش دیگری از سخنان خود، مستندسازی جهت تطبیق تقاضاهای دانشگاه‌ها با سیاست‌های وزارت علوم و استانداردسازی تقاضاهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط دفتر امور مجلس را از دیگر فعالیت‌های معاونت حقوقی و امور مجلس برشمرد.

وی اظهار داشت: از سوالات مطرح‌شده از وزیر علوم، ۳۴ سوال را مسترد کردیم و حتی به صحن علنی هم ورود پیدا نکرده است.

دکتر سیمایی صراف با اشاره به تعامل خوب با مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون کمترین سوال از وزیر علوم در مقایسه با سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۹ ۰۷:۳۱

پیگیری موارد اندک تقلب!!!!!!! کل نظام آموزش عالی کشور بر تقلب و فساد و رانت و سهمیه و دلالی بنا شده است! نمونه اش هم خودتان هستید!