• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98072216798
  • خبرنگار : 71605

در جلسه انتصاب مدیران جدید گروه‌های آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان شد

ضرورت تغییر و تحول سرفصل‌های درسی دانشگاه مذاهب

ضرورت تغییر و تحول سرفصل‌های درسی دانشگاه مذاهب

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تغییر و تحول سرفصل‌های درسی این دانشگاه، بهره‌مندی از نظرات اساتید برجسته در رشته‌های مختلف به منظور جبران خلاء‌ها و ضعف‌های آموزشی و محتوایی و بررسی صلاحیت علمی اساتید مدعو را از وظایف مدیران جدید گروه‌های آموزشی این دانشگاه عنوان و ابراز امیدواری کرد فصل جدیدی در تحول برنامه‌های آموزشی و محتوایی این دانشگاه گشوده شود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مختاری در جلسه‌ای که به منظور انتصاب مدیران جدید گروه‌های آموزشی در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش مجموعه اساتید، اعضای هیأت علمی و مدیران گروه‌های آموزشی؛ سرفصل‌های درسی دانشگاه تغییر کند و تمهیداتی اندیشیده شود که در آینده دانشجو بتواند پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار شود.

وی با بیان اینکه نمی‌شود سرفصل‌های بیست سال پیش را به دانشجو آموزش داد و تحول سرفصل‌های دروس بایستی از سوی مدیران گروه‌ها ایجاد شود، افزود: برگزاری نشست‌های علمی و دریافت نظرات و پیشنهادات از دانشجویان و اساتید برجسته، به منظور جبران خلاء‌ها و ضعف‌های آموزشی و محتوایی از دیگر اولویت‌های کاری مدیران گروه‌ها است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تأکید کرد: گروه‌های آموزشی ما در تمامی رشته‌ها همچون فقه شافعی و حنفی و امامیه و سایر رشته‌ها باید حرف اول را در میان گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها بزنند و مدیران گروه‌ها تنها برای واحد مرکزی نیستند؛ بلکه  باید شعب را نیز تحت اشراف داشته باشند. همچنین مدیران گروه‌ها بایستی از لحاظ علمی سطح اساتید مدعو را بررسی کرده و در این خصوص نظر دانشجویان را جویا شوند.

مختاری با اشاره به این که امسال تبلیغاتی در زمینه جذب دانشجویان داشتیم و استقبال خوبی از دانشگاه صورت گرفته است، گفت: این استقبال و علاقه، مسئولیت ما را دو چندان می‌کند و این یک افتخار برای مجموعه دانشگاه است که دانشگاه مورد اعتماد خانواده‌هاست.

وی با بیان اینکه باید برای تقویت و ارتقای بخش آموزش به عنوان پیشانی دانشگاه همه دست به دست هم دهیم، بر تقویت و ارتقای سطح پایان‌نامه های دانشجویی با همکاری اساتید و اعضای هیأت علمی و مدیران گروه‌ها تاکید و اظهار کرد: مدیران گروه‌ها باید دانشجویان را به سمت موضوعات جدید و متناسب با نیازهای روز سوق دهند و برای این منظور جلسات موضوع شناسی و موضوع یابی را با حضور اساتید و اعضای هیأت علمی برگزار کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد با تلاش‌ها و زحمات مدیران جدید، فصل جدیدی در تحول برنامه‌های آموزشی و محتوایی دانشگاه گشوده شده و مدیریت گروه‌ها در آینده نزدیک تبدیل به مدیریت دانشکده‌ها شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، در این جلسه احکام "دکتر مهدی رهبر" به عنوان «مدیرگروه فقه و حقوق اسلامی»، "دکتر محمود ویسی" به عنوان «مدیر گروه فقه و حقوق شافعی»، "دکتر محمداسحاق مدنی" به عنوان «مدیرگروه فقه و حقوق حنفی»،"دکتر عبداله فرهی" به عنوان «مدیرگروه فلسفه،تاریخ و ادیان» و «خانم دکتر عاطفه زرسازان" به عنوان «مدیرگروه علوم قرآن و حدیث و ادبیات عربی» اعطا شد.

همچنین از خدمات و زحمات دکتر شاکری؛ مدیر سابق گروه فلسفه، تاریخ و ادیان و دکتر مجید قربانعلی دولابی، مدیرسابق گروه فقه و حقوق اسلامی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha