• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98081810917
  • خبرنگار : 71605

"پنجمین جشنواره علم برای همه" کلید خورد

جلیلی: اختصاص مکان درخور به موزه علم از نان شب واجب‌تر است

جلیلی: اختصاص مکان درخور به موزه علم از نان شب واجب‌تر است

پنجمین جشنواره "علم برای همه" از بعد از ظهر امروز با مشارکت‌ نهادهای علمی و آموزشی در باغ موزه قصر آغاز به کار کرد. 

به گزارش ایسنا، سیف‌الله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران در آیین گشایش پنجمین جشنواره "علم برای همه"، با اشاره به اینکه با وجود محدودیت‌های مالی که امسال وجود داشت، سعی کردیم جشنواره فوق را به بهترین نحو برگزار کنیم، گفت: کشور نیاز به محیطی دارد که افراد بتوانند در آن با فرآیندهای علمی آشنا شوند و یک شادی از نوع علمی را تجربه کنند؛ محیطی که برای همه اقشار جامعه مفید باشد. 

وی ساده‌سازی مفاهیم علمی را از جمله مهم‌ترین اهداف موزه‌های علوم و فناوری نام برد و افزود: کشور ما در حال پیشرفت است و یکی از وظایف سازمان‌های دولتی این است که افراد را با فرآیندهای علمی آشنا کنند، چرا که داشتن ارتباط تنگاتنگ با علم نسبت مستقیم با پیشرفت و موفقیت دارد. 

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران با بیان اینکه مردمی هستیم که از قدیم‌الایام برای علم ارزش قائل هستیم، گفت: امیدوار هستم در قرن بیست و یکم بتوانیم فاصله چند صد ساله خود با کشورهای پیشرفته را از نظر علمی جبران کنیم‌؛ مشکلات زیادی برای تسلط بر علم وجود دارد، اما در قرن ۲۱ فرصتی پیش آمده تا بتوانیم فاصله موجود را پر کنیم و این به همت جوانان شدنی است. 


جلیلی تصریح کرد: برخی علم را مساله‌ای لوکس می‌دانند، در حالی که آشنا کردن مردم با علم و ترویج آن، پایه‌های توسعه پایدار را تشکیل می‌دهد. از مظاهر ترویجی در کشورها، موزه‌های علوم هستند که می‌توانند محلی برای آموزش همه افراد باشند و رفتارهای افراد با آموزش صحیح اصلاح می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در دنیا بهترین ساختمان‌های شهر به موزه‌های علم اختصاص یافته، اما ما آن‌طور که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیریم، تصریح کرد: در یک ساختمان استیجاری مستقر شده‌ایم و امیدواریم برگزاری جشنواره فرصتی برای تذکر به مسئولان باشد که اختصاص مکان درخور به موزه علم، از نان شب واجب‌تر است. 

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران در پایان از همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسئولین موزه باغ موزه قصر، پژوهشگاه رویان، کمیته ملی ایکوم، موزه صلح، موزه ملک و ستاد فناوری‌های نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری "جشنواره علم برای همه" قدردانی کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha