• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98082919292
  • خبرنگار : 71567

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل عنوان کرد

انتظار "پروفسور رضا" از مسئولان و جامعه علمی کشور

انتظار "پروفسور رضا" از مسئولان و جامعه علمی کشور

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل توسعه دانش کشور و توجه به علوم کاربردی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پروفسور رضا عنوان کرد و گفت: در آخرین نشست ایشان با مسئولان معاونت علمی ریاست جمهوری، تاکید کردند که مسئولان کشور به دانشی که بتوان آن را کاربردی کرد بیشتر توجه کنند.

دکتر حسین سالار آملی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح شخصیت علمی و اخلاقی پروفسور فضل‌الله رضا اظهار کرد: ایشان یکی از چهره‌های بسیار برجسته جهان محسوب می‌شود که یک وجهه بین‌المللی - علمی دارد و از طول عمر بسیار پرباری بهره‌مند شدند و در این مدت صدها دانشجوی تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) تربیت نمودند و صاحب چند صد مقاله علمی در جهان هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: پروفسور رضا در سال‌های اخیر به دلیل کهولت سن توان تدریس و تربیت دانشجو را نداشتند، اما همچنان به عنوان یک فردی متفکر در جامعه علمی مطرح بودند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل به ارتباط علمی پروفسور رضا با دانشگاه‌های داخل اشاره کرد و گفت: ایشان همواره به ایران سفر می‌کردند و حتی چندین سال پیش برای حضور در یک مراسمی در ایران حاضر شدند، اما به دلیل کهولت سن دیگر از چندان توانی برخوردار نبودند که بخواهند به ایران سفر کنند و در دانشگاه‌های داخل تدریسی داشته باشند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این استاد برجسته همواره در سمینارها، کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی داخل کشور حضور پیدا می‌کردند و هدایت تحصیلات تکمیلی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور را عهده‌دار شدند و در این زمینه همکاری‌های زیادی با جمهوری اسلامی ایران داشتند.

دکتر سالار آملی خاطر نشان کرد: ملاقاتی که من با پروفسور رضا در ایران داشتم به حدود هفت سال پیش برمی‌گردد که ایشان را در جلسه‌ای در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ملاقات کردم. پیشرفت کشور بیشترین دغدغه این پروفسور بود و همواره تاکید می‌کرد که مسئولان به فکر توسعه علومی باشند که بتوان آن را به منظور توسعه کشور کاربردی کرد.

به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، پروفسور رضا همواره تاکید داشت که سرمایه‌های اصلی هر کشور توان عمومی آن کشور است که باید بتوان ظرفیت‌سازی کرد تا آن توان بومی را به دانش تبدیل کرد و به کار گرفت و انتظار او از جامعه علمی این بود که خود ساخته باشند و معتقد بود اگر توانمندی داخلی وجود داشته باشد امکان استفاده از پیشرفت‌های دنیا نیز وجود دارد.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha