به گزارش ایسنا، مهندس سیدمحمد بطحایی معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی آموزش های عمومی و مهارتی استانها ضمن تشریح سیاستها، انتظارات و برنامههای معاونت آموزشهای عمومی و مهارتی سما، به برخی از چالشهای موجود در حوزه آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: در نظام آموزشی باید میزان آموزشهای ارائه شده در مدرسه با نیازهای فردی و اجتماعی و جامعه متناسب بوده تا کیفیت آموزشی مورد انتظار ایجاد شود.
مهندس بطحایی تأکید کرد: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی جذب دانش آموزان با استعداد مناطق مختلف جامعه را دارند و مدیریت این مجموعه، چند سالی است که این مأموریت را در پیش دارد که دانش آموزان را از مهد کودک تا دکتری تحت پوشش قرار دهد.
معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نقشه راه مدارس سما به پشتوانه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس ترسیم شده که در این راه به افرادی که دل در گرو تعالی آموزش در کشور دارند، نیاز داریم.
وی تأکید کرد: در سیاستگذاری هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از حیث کمی، اصراری بر گسترش این مدارس وجود ندارد و همه تلاش ها، معطوف به ارتقاء کیفیت خواهد بود. در همین راستا مدارس سما از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و نقشه راه طراحی شده عمدتاً ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس بطحائی ادامه داد: در اولویت بندیهای صورت گرفته توسط مجموعه مدیریتی مدارس، ارتقاء سطح کیفی جزء اولین الزامات این مجموعه بوده و در این خصوص و در بخش آموزش و پرورش عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی، از دو مسیر ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی و ارتقاء مدیریت مدارس سما به دنبال ارتقاء کیفیت هستیم.
معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی ۱۱۰ مدرسه با نام مدارس دارالفنون تا سال ۱۴۰۰ را یکی از مهم ترین اقدامات این معاونت عنوان کرد و افزود: این مدارس باید به گونهای باشند که مختصات سند تحول کاملاً در آنها مستقر باشد، در واقع مدارس سما باید مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه فعالیت داشته باشند.
انتهای پیام
نظرات