• یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98100805593
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد:

مدارس سما می‌توانند داعیه‌دار آموزش و پرورش در کشور باشند/اصراری بر گسترش این مدارس نداریم

مدارس سما می‌توانند داعیه‌دار آموزش و پرورش در کشور باشند/اصراری بر گسترش این مدارس نداریم

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: توانمندی و ظرفیت های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس سما در حدی است که می‌تواند مدارسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشد و همچنین شایستگی آن را دارد که داعیه‌دار آموزش و پرورش در کشور باشد.

به گزارش ایسنا، مهندس سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی آموزش های عمومی و مهارتی استان‌ها ضمن تشریح سیاست‌ها، انتظارات و برنامه‌های معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی سما، به برخی از چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: در نظام آموزشی باید میزان آموزش‌های ارائه شده در مدرسه با نیازهای فردی و اجتماعی و جامعه متناسب بوده تا کیفیت آموزشی مورد انتظار ایجاد شود.

مهندس بطحایی تأکید کرد: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی جذب دانش آموزان با استعداد مناطق مختلف جامعه را دارند و مدیریت این مجموعه، چند سالی است که این مأموریت را در پیش دارد که دانش آموزان را از مهد کودک تا دکتری تحت پوشش قرار دهد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نقشه راه مدارس سما به پشتوانه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس ترسیم شده که در این راه به افرادی که دل در گرو تعالی آموزش در کشور دارند، نیاز داریم.

وی تأکید کرد: در سیاستگذاری هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از حیث کمی، اصراری بر گسترش این مدارس وجود ندارد و همه تلاش ها، معطوف به ارتقاء کیفیت خواهد بود. در همین راستا مدارس سما از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و نقشه راه طراحی شده عمدتاً ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس بطحائی ادامه داد: در اولویت بندی‌های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریتی مدارس، ارتقاء سطح کیفی جزء اولین الزامات این مجموعه بوده و در این خصوص و در بخش آموزش و پرورش عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی، از دو مسیر ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی و ارتقاء مدیریت مدارس سما به دنبال ارتقاء کیفیت هستیم.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی ۱۱۰ مدرسه با نام مدارس دارالفنون تا سال ۱۴۰۰ را یکی از مهم ترین اقدامات این معاونت عنوان کرد و افزود: این مدارس باید به گونه‌ای باشند که مختصات سند تحول کاملاً در آنها مستقر باشد، در واقع مدارس سما باید مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha