• دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98100906395
  • خبرنگار : 71132

سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد

اختصاص هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس

اختصاص هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ از مصوبه این کمیسیون برای اختصاص هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی قوامی در نشست خبری ظهر امروز دوشنبه برای تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل منابع گاز رسانی برای گرمایش مدارس اختصاص می‌یابد تا ظرف یک سال مشکل غیر استاندارد بودن گرمایش مدارس حل شود.

وی با اشاره به بررسی تبصره‌های درآمدی بودجه در جلسه کمیسیون تلفیق یادآور شد: کمیته کمیسیون تلفیق برای واقعی کردن درآمدها و تخمین درست هزینه‌ها که با همکاری دولت، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات برای درآمدزایی پایدار تشکیل شده بحث‌هایی را مطرح و تصمیماتی را اتخاذ کردند که از جمله آنها کاهش اوراق مالی از ۸۰ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان و همچنین کاهش میزان فروش نفت از یک میلیون بشکه به ۷۰۰ هزار بشکه در روز است. این کمیته در مورد کاهش هزینه‌های اجتناب پذیر نیز پیشنهاداتی را دارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس ادامه داد: کمیسیون تلفیق در جریان بررسی تبصره ۲ لایحه بودجه در مورد واگذاری‌ها پیشنهاداتی که در لایحه آمده بود را به تصویب رساند. ما همچنین در مصوبه‌ای در بند د به دولت اجازه دادیم هزار میلیارد تومان برای تقویت تعاونی‌های فراگیر و فقر زدایی اختصاص دهد.

قوامی یادآور شد: در تبصره ۳ و در بحث مربوط به فاینانس، ۳۰ میلیارد دلار به عنوان سقف تسهیلات تامین مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیر دولتی پیش بینی شد. طبق برنامه ششم دولت باید هر ساله ۳۰ میلیارد دلار برای جذب سرمایه گذار خارجی در بودجه لحاظ کند که در بودجه سال آینده این مصوبه پیش بینی شده و این علاوه بر سهمیه سالهای قبل است. تاکنون بر اساس مصوبه شورای اقتصاد سه میلیارد دلار مصوب شده که ۶۰۰ میلیون دلار آن عملیاتی شده و امیدواریم دولت از این فرصت برای جذب سرمایه گذار خارجی استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه یادآور شد: در بند سه تبصره ۳ ، ۵ میلیارد دلار وام دریافتی  از روسیه در سال ۹۵ برای عملیاتی شدن یک سری پروژه‌ها مثل گرمسار به اینچه برون و همچنین تامین آب سدها و سایر پروژه‌های عمرانی پیش بینی شد و همین حکم عینا برای سال ۹۹ هم تصویب شد.

وی با اشاره به مراعا ماندن تبصره ۴ لایحه بودجه در مورد برداشت از صندوق توسعه ملی گفت: در این تبصره برداشت ۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار از صندوق توسعه پیش بینی شده بود که نیازمند اجازه رهبری است و مراعا ماند تا از طریق رئیس مجلس اجازه رهبری گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در تبصره ۵ لایحه بودجه در خصوص اوراق مالی که ۸۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده این موضوع به کمیته واگذار شد و قرار شد پیشنهاد کمیته در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد در بند ل این تبصره هم مقرر شد کارمزد تعهد پذیره نویسی که مربوط به اوراق و اسناد است مشمول مالیات نشود تا این کار با هزینه‌ی پایین‌تری انجام شود.

قوامی با اشاره به حضور رئیس مجلس در جلسه کمیسیون تلفیق از تاکید لاریجانی بر شفافیت و واقعی کردن بودجه خبر داد و گفت: به عنوان مثال در بودجه سال آینده از محل صادرات بنزین ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع دیده شده که بنا شد این درآمد شفاف‌تر و به سرجمع بودجه اضافه شود. همچنین سهم صندوق توسعه در سال آینده ۲۰ درصد است.  ۱۶ درصد نیز به شکل وام به آن اضافه خواهد شد که لازم است کمیته کمیسیون تلفیق برای شفاف سازی این موارد اقدام کند.

وی با اشاره به تاکید رئیس مجلس بر افزایش اختیارات تصمیم‌گیری‌های استانی در شرایط تحریم یادآور شد: ایشان همچنین بر ضرورت رونق بیشتر فضای کسب و کار و حذف مجوزهای غیر لازم و فعالیت بیشتر کارآفرینان و فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت که در پایش فصلی شاخص‌های فضای کسب و کار توجه بیشتری صورت گیرد.

قوامی گفت:‌ آقای لاریجانی در مورد تولید کالاهای اساسی هم تاکید کردند که خودکفایی لازم را داشته باشیم و این لازمه‌اش خوداتکایی خصوصا در بحث دانه‌های روغنی و مواد اولیه مورد نیاز دام، خوراک دام و سایر کالاهای مورد نیاز است. ایشان بر ضرورت توجه به بهداشت و درمان و پرداخت بدهی بیمه‌ها به دانشگاهها و بدهی داروخانه‌ها تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به تاکید رئیس مجلس بر اصلاح ساختار بودجه افزود: یکی دیگر از نکاتی که مطرح شد مولد سازی دارایی‌های دولت بود که از ۷ میلیون میلیارد تومان، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال آینده پیش بینی شده و تاکید شد اجازات لازم از سوی وزارت اقتصاد به دستگاهها برای واگذاری اموال و املاک مازاد داده شود و در استان‌ها هم مسئولان مرتبط با سرعت و کیفیت بیشتری در این باره تصمیم بگیرند.

قوامی با اشاره به تاکید رئیس مجلس بر تقویت صادرات، گفت: آقای لاریجانی از کمیسیون تلفیق خواست احکام مربوطه و صادرات را مورد توجه قرار دهند و در بحث تامین خوراک با توجه به این که طی سالهای ۹۷ و ۹۸ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی پرداخت شده مباحثی درباره‌ی رانتی بودن منابع ارزی وجود دارد که قرار شد کمیته‌ای با حضور مرکز پژوهش‌ها این موضوع را بررسی کند که منابع ارزی با کیفیت بهتری برای کالاهای اساسی و دارو در اختیار مردم قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پایان اضافه کرد:‌ رئیس مجلس از نمایندگان خواست در زمان بررسی بودجه توجه داشته باشند که بودجه خوب و با کیفیتی را در زمان مناسب ارائه دهیم و قبل از دهه فجر کار بررسی بودجه در صحن مجلس نیز به اتمام برسد و بودجه به شورای نگهبان ارسال شود. لذا از کمیسیون تقاضا داشتم کار بررسی بودجه را در زمان بندی خود انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha