• دوشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۸ / ۰۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98101511638
  • خبرنگار : 71480

ترقی: ترامپ دنبال تقابل با فرهنگ و اندیشه ملت ایران است

ترقی: ترامپ دنبال تقابل با فرهنگ و اندیشه ملت ایران است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ترامپ دنبال تقابل با فرهنگ و اندیشه ملت ایران است، گفت: هر دو ملت ایران و عراق بر حمایت از جبهه مقاومت تاکید دارند و این نشانه خنثی شدن توطئه‌های آمریکا است.

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ترامپ امکان حمله به اماکن فرهنگی ایران را ندارد، اظهار کرد:‌ تهدید اماکن فرهنگی ایران نشان می دهد اماکن فرهنگی در نشر فرهنگ شهادت و معنویت نقش مهمی دارند. ترامپ نه تنها به دنبال تقابل با روحیه نظامی ایران است بلکه دنبال تقابل با فرهنگ و اندیشه ملت ایران هم  هست. این تقابل نشان می‌دهد ترامپ از فرهنگ شهادت‌طلبی و اندیشه و ایدئولوژی که انسان های مجاهد مثل سردار سلیمانی را می سازد، عصبانی است و همین عصبانیت موجب می‌شود تا او چنین مواضعی بگیرد.

وی با اشاره به پیشنهاد مذاکره ترامپ بعد از به شهادت رساندن سردار سلیمانی تصریح کرد: مذاکره با کسی که چنین جنایتی کرده است، امکان ندارد. باید موضوعی برای مذاکره وجود داشته باشد تا در مذاکره حل شود. پاسخ به اقدام نظامی آمریکا، نظامی است نه پاسخ کلامی. آمریکا باید خودش را جای ایران بگذارد. اگر ایران نفر دوم آمریکا را ترور می کرد، آنها حاضر به مذاکره بودند؟

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: تقویت انسجام و وحدت ملی در بین مردم، همه جناح‌ها و سلایق سیاسی یکی از آثار و تبعات مهم شهادت سردار سلیمانی است. ما شاید چنین انسجامی را فقط در دوره حیات امام خمینی داشتیم. چندی پیش تلاشی برای حذف نام شهدا از نام خیابان‌های تهران انجام شد اما اکنون شاهد ترویج روحیه تجلیل از شهدا هستیم و کلیدواژه شهید به یک ارزش ملی تبدیل شده است. آثار شهادت سردار سلیمانی روزبه روز افزایش می‌یابد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پایان تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی، به تقویت حمایت مردم از جبهه مقاومت کمک کرد. ضدانقلاب تلاش زیادی برای تخریب چهره مدافعان حرم انجام داد و اقدامات و تجمع‌هایی هم در عراق و ایران در این راستا انجام شد اما اکنون شاهدیم که هر دو ملت ایران و عراق بر حمایت از جبهه مقاومت تاکید دارند و این نشانه خنثی شدن توطئه‌های آمریکا است. از این پس تحولات منطقه به سمت تعمیق تنفر ار آمریکا و آمادگی برای اخراج آنها از منطقه پیش می‌رود. این تنفر نه تنها خود آمریکا را دربرمی‌گیرد بلکه دولت‌های مزدور آمریکا را هم در برخواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha